Vraag van een leek; JBL boxen 5.1

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mupz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mupz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Al enige tijd ben ik in het bezit van een 5.1 JBL boxen set (SCS 75, 4 + 4 ohms, 5x 50w 1x80w.
Echter de receiver/dvd speler die er ooit bij is geweest ontbreekt.
Zelf heb ik enige tijd een 'goedkope' DVD speler (Aldi) gebruikt, maar de JBL boxen kwamen totaal niet tot hun recht. Ook de centrebox (spraak) had enorm gedempt volume output.

Ik ben benieuwd welke opties er zijn om van deze 5.1 set weer gebruik te maken.
Zelf had ik bedacht:

1. Een DVD speler aanschaffen die goede ondersteuning geeft aan zowel 5.1 als het merk JBL? Suggesties qua merk en type?

2. Een separate DVD speler en receiver aanschaffen. Echter heb ik geen idee wat er in de markt aansluit op deze JBL boxenset.

Ik had me voorgenomen om er +/- 200euro max er voor uit te trekken.

Alle suggesties zijn welkom en Bvd. :thumb:

Je hebt passieve luidsprekers, dus heb je een AV Receiver/versterker nodig met uitgangen op 4 Ohm. Daar sluit je een DVD speler op aan, via een digitale verbinding, coax of optisch (DVD spelers hebben geen analoge surround uitgangen). In de AV-versterker wordt het digitale meerkanaals signaal omgezet naar analoog.

Hieronde 'n linkje v. webwinkels die AV-versterkers verkopen met digitale ingangen, en zelfs HDMI, voor < € 200,- Maar je kunt ook bij de Mediamarkt gaan kijken. Neem je je speakers mee..

http://www.kieskeurig.nl/receiver/z...ax=250&grade=0&current=1&details=Y&advanced=1

Bedankt voor je reactie...

Is het aan te raden om een versterker aan te schaffen met een max. uitgangsvermogen van 80 watt of minder, gezien de capaciteit van de boxen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan