• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag van een leek

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Hallo allemaal,

Wigi heeft een reconstructie uitdaging geplaats. Nu moet ik veelvuldig overzichten
produceren en die visualiseren met behulp van grafieken.
Ik was onder de indruk van de grafiek en heb deze gebruikt om eigen data te verwerken. (zie bijgevoegd bestand. de brondata is vanwege privacy redenen gedelete)

Het enige waar ik tegenaan loop is dat mijn bronnen iedere maand wijzigen. Dmv een draaitabel maak ik dan dezelfde grafiek maar dat is een hoop plak en knip werk, maar het
lukt.

Ik krijg dan dezelfde grafiek ik zou echter door de grafiek heen nog een lijn willen die de waarden aan geeft van een andere reeks. kan dat? of vraag ik nou echt iets stoms?

kortom in de eerste grafiek van blad "fakst2" wil ik een lijn hebben die de gemiddelde waarden weergeeft van kolom Y van het blad "brongegevens"

kan dat uberhaupt, nogmaals ik ben een leek maar dit is de eerste grafiek die ik zie die er professioneel uit ziet

vast bedankt voor de inspanningen

Bijlagen

Hoi

Zet in F30:

=GEMIDDELDE(Brongegevens!$Y$2:$Y$416)

Voer door naar beneden.

Voeg een extra reeks bij op de grafiek met die gemiddelden als waarden. Klik dan met rechts op die extra reeks en bij Opmaak > Geselecteerde reeks > As, geef je aan dat dit op de secundaire as komt. Vervolgens is het nog wat kleurtjes aanpassen, de schaal van de assen aanpassen en er een lijngrafiek van maken van die extra reeks, en het is klaar.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan