vraagie over cpu temp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieles82

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Hallo,

Ik heb een vraagje over de temp.

Op welke temp moet je nou letten als ik de cpu 100% stress kan ik met een programma OCCTPT2.0 zien per core wat de temperatuur is. Die lopen in stress op naar de 60 graden.

Maar de cpu temp blijft gewoon rond de 50 graden. ik weet wel dat als je cpu boven de 65 graden komt in stress dat het dan een beetje link gaat worden. Maar is dit ook link voor de core temp? want die loopt toch al richting de 65 graden. Op welke moet je nou letten dan?

Hoop dat iemand er iets van af weet.

Greetz

Niels

Core is bij mij de videokaart, die kunnen wel een flinke temperatuur aan.

Core is bij mij de videokaart, die kunnen wel een flinke temperatuur aan.

de core zit ook dus op een cpu daar gaat het imers om in de vraag van ts.
65 graden is niet echt schrikwekend hoor.
maar je kan er altijd wat aan gaan doen.
bevoorbeeld de boel is uit stofen/schoon maaken of bettere cpu koeler met goede koelpasta.

Oke dat begrijp ik wel, het is een gloed nieuw systeem dus stof zit er niet in. Ik heb dit systeem zelf samengesteld bij alternate en vervolgens zelf in mekaar gezet.

Ik ben een beetje bezig met overklokken en mijn vraag is dan ook of ik nou op de temp's van de core's moet letten of die van de cpu ik weet dat de core's op de cpu zitten maar als alle 4 me core's ronde de 60 graden zitten is de cpu temp zelf nog maar 50 graden. moet ik dan op de cpu temp letten of op de core temp?

Greetz.

Oke dat begrijp ik wel, het is een gloed nieuw systeem dus stof zit er niet in. Ik heb dit systeem zelf samengesteld bij alternate en vervolgens zelf in mekaar gezet.

Ik ben een beetje bezig met overklokken en mijn vraag is dan ook of ik nou op de temp's van de core's moet letten of die van de cpu ik weet dat de core's op de cpu zitten maar als alle 4 me core's ronde de 60 graden zitten is de cpu temp zelf nog maar 50 graden. moet ik dan op de cpu temp letten of op de core temp?

Greetz.

je moet op de core temp letten dat zijn de dingen die tog egt het werk doen dus ik zou daar opletten maar 65 graden stresst is best schrikbarend ik zou tog maar is ff goed kijken of de CPU koeler er goed opzit wat voor Proccesor is het eigenlijk: Groetjes Stephan

Deze vraag kwam ook op een een ander forum aan bod, zie: http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=158780.
De core-temps die door verschillende programma's worden gegeven hoef je naar mijn mening niet zo serieus te nemen. De echte temperatuur van je cpu wordt het beste weergegeven door de normale cpu temp die je in je bios vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan