Vraagje, 8 mb?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabine1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Ik heb pas mijn internet geupgrade van 4 mb naar 8 mb.
Nou weet ik niet precies hoeveel mijn kb/s moet zijn met 8 mb,

Mijn download speed is nu 600 kb/s ...

Ik vind dit nog laag.. is dit laag of klopt dat met vergelijking met de 8 mb, of hoort het hoger te zijn?

Weet iemand wat dan de gemiddelde snelheid is met 8 mb?

Gr.

Laatst bewerkt:
het klopt denk ik. ik heb 10mbit/s internet en mijn download snelheid is 1000 KB/s...

Als jij de volle 8 mbit gebruikt (Dus ook binnen krijgt) Haal je ongeveer tot 830 KB's. Dat is namelijk ook wat ik heb (En ik heb een Tot 20 mbit.). Soms schiet het bij mij uit tot 850 kb's.

Je moet niet vergeten dat het maximaal 8mbit is. Vaak valt het toch lager uit.

Er is voor de min of meer netto snelheid een grove standaard berekening waardoor abbo's zijn te vergelijken:

De bruto snelheid -20% gedeeld door 8.

Da's dan in jouw geval 8 - 1,6 = 6,4 / 8 = 800 Kb/s. Da's ongeveer de netto snelheid die je zou moeten kunnen halen.
Speedtest en al dat soort fraaie testsites geven geen echt verantwoord beeld van de snelheden. Beter is bij je provider een datapakketje van bijv. 5, 10 of 50 MB op te halen (liefst zo groot mogelijk). Een aantal providers heeft daar een speciale downloadsectie voor. Dan heb je een één op één situatie en krijg je de meest zuiver gemeten downloadsnelheid.

Laatst bewerkt:
Dat is namelijk ook wat ik heb (En ik heb een Tot 20 mbit.). Soms schiet het bij mij uit tot 850 kb's.

Dan heb jij wel een slechte verbinding of ver van de centrale?
Ik heb ook een tot 20mbit lijntje van tele 2.
Maar kan downloaden 1,5 / 1,6 Megabyte. Dus houd ongeveer 13mbit over van de 20.

On topic:

maar ik weet bv wel dat @home eerst de snelheid garandeerde.
Als je 8mbit lijntje had kreeg je ook 8mb, anders kon je klagen :)
Maar ik weet dus niet of dat bij jou provider ook is, ja kan ff bellen en om uitleg vragen

Dan heb jij wel een slechte verbinding of ver van de centrale?
Ik heb ook een tot 20mbit lijntje van tele 2.
Maar kan downloaden 1,5 / 1,6 Megabyte. Dus houd ongeveer 13mbit over van de 20.

Ik zit bijzonder ver van een centrale af. Want voor zo ver ik weet heb ik geen enkele centrale in de buurt van Ossenzijl.

Ik zit bij Planet.. dus als ik het goed begrijp zou ik dus wel ronde 800 moeten zitten.. want zit nu rond de 600

Hangt af van hoe je die snelheid meet. Hoe meet je die?

Ga eens hier naartoe en download het 100 MB bestandje (bovenin de zwarte balk) en vertel wat de downloadsnelheid was.

Laatst bewerkt:
Da's dan 123 Kb/s minder dan dat je zou moeten hebben. Op zich niet leuk, maar ook niet echt wereldschokkend minder. Verwijder dat .bin bestandje weer, het slobbert 100 MB schijfruimte op zonder dat je er wat aan hebt :D

Voor toekomstige snelheidsbepalingen: dit soort testjes (het downloaden van zo'n file vanaf een dergelijke webpagina) zijn oneindig veel betrouwbaarder dan de speedtest. nl en zijn soortgenoten. Als het al een keer overenkomt, dan berust dat louter op toeval.

Laatst bewerkt:
Da's dan 123 Kb/s minder dan dat je zou moeten hebben. Op zich niet leuk, maar ook niet echt wereldschokkend minder. Verwijder dat .bin bestandje weer, het slobbert 100 MB schijfruimte op zonder dat je er wat aan hebt :D

Voor toekomstige snelheidsbepalingen: dit soort testjes (het downloaden van zo'n file vanaf een dergelijke webpagina) zijn oneindig veel betrouwbaarder dan de speedtest. nl en zijn soortgenoten. Als het al een keer overenkomt, dan berust dat louter op toeval.

Ik heb ook even een pakketje gedownload met mijn 8 mbit verbinding en dat ging met 1 mbit/sec
Ik wil eigenlijk het liefst overstappen naar een provider die uiteraard sneller en goedkoper is dan wat ik nu heb (KPN, 8 mbit down en 1 mbit up). Enige vereiste is een vast IP adres aangezien ik thuis een server heb draaien met websites. Nu weet ik dat er een manier is dat je geen vast IP adres meer nodig hebt om thuis een server te hebben draaien maar dat vind ik nog te lastig. Iemand een tip voor mij ?:confused:

@spiritual89,

graag een eigen topic aanmaken. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarbij is de topic al enige maanden oud, dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan