• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraagje aanpassing formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

belcitas

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Bijgaand een klein bestandje met mijn vraag om aanpassing van de formule
ik zou graag een aanpassing hebben dat de naam van de speler achter winnaar en achter verliezer komt te staan
De formule die hier nu in staat is:
=als(w22=3; "Winnaar ";als(w22=1; "Remise ";als(w22=0; "Verliezer"))) formule voor speler a
=als(x22=3; "Winnaar ";als(x22=1; "Remise ";als(x22=0; "Verliezer"))) formule voor speler b
remise kan gewoon zonder naam blijven staan

Wie kan mij helpen

Bijlagen

Code:
=INDEX(W14:X14;;MATCH(3;W22:X22;0))
=INDEX(W14:X14;;MATCH(0;W22:X22;0))
Probeer het hier eens mee.

vraagje formule

bedankt voor uw antwoord
als ik mijn oude formule vervang door die van U krijg ik foutmelding #Naam?

match vertalen naar vergelijken

formule vraagje

match aangepast dit werkt
maar nu komt er alleen de naam van de speler te staan is het ook mogelijk de formule zodanig aan te passen dat bij de naam staat of dit winnaar is of verliezer
bv winnaar is:A verliezer is:B

Code:
="Winnaar is: "&INDEX(W14:X14;Vergelijken(3;W22:X22;0))

Code:
="Verliezer is: "&INDEX(W14:X14;Vergelijken(0;W22:X22;0))

Ikzou dit persoonlijk apart houden van de tekst. Dan kun gemakkelijk verder rekenen. Bijvoorbeeld tellen hoeveel keer een team heeft gewonnen. (ik weet natuurlijk niet waarvoor je het gebruikt)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw oplossing ik heb het aangepast
ik heb met uw formule dit geprobeert voor een remise uitslag maar dit wil maar niet lukken
bij remise krijgen beide spelers 1 punt

Zonder iferror en met een consistente formule om de winnaar, verliezer of remise te bepalen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
aanpassing formule

Dank U voor uw reactie
ik heb uw bestandje bekeken maar het is de bedoeling dat bv
speler a moet 30 punten halen en speler b 20
stel speler a speelt in 5 beurten 30 punten maar speler b speelt ook in 5 beurten 20 punten dan hebben we dus gelijkspel
de spelers kunnen nl allemaal met een verschillend totaal spelen
ik hoop dat ik dit duidelijk heb uitgelegd wat de bedoeling is

Ik zie voor jouw laatste reactie 3 bestandjes. Waar refereer je dan aan? Verder is er niet veel duidelijk. Waarom plaats je zo'n krom voorbeeldbestand met de gegevens ergens in een paar verdwaalde cellen?

Even fatsoenlijk een reactie geven op een aangedragen suggestie is je blijkbaar ook vreemd. Plop opgelost. https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/952491-vb-biljartbestandje

Laatst bewerkt:
Ga bij je berekening van de winnaar uit van het percentage gemaakte punten t.o.v. het aantal dat je moet behalen.

Bijlagen

Als alles voorgekauwd moet worden dan moeten de formules wel correct zijn.;)

Code:
IF($W$[COLOR="#FF0000"]20[/COLOR]<>$X$[COLOR="#FF0000"]20[/COLOR];

Verdiep je eens wat in biljarten.

Bv. op de biljartclub of bij de KNBB.
Je kan een tegenstander treffen die minder punten moet maken dan jij, en dat komt doordat de tegenstander evenveel beurten nodig heeft voor zijn/haar aantal te maken caramboles.

Ik heb in het verleden biljart gespeeld en ik moest bv. 45 caramboles maken terwijl mijn tegenstander er maar 30 hoefde te maken.
We deden er even voor het gemak gemiddeld 15 beurten over.

Maak jij maar 40 en hij is uit bij zijn behaalde 30 is hij de winnaar tenzij jij nog de nastoot hebt en het gelijk trekt.

Laatst bewerkt:
aanpassing formule

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken
Probleem is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan