vraagje betreffende verwijderen 2007 en herinstalleren 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Hallo,

Na een tijd prullen met access 2007 beginnen bepaalde dingen me meer en meer te storen, en wil ik echt terug naar mijn oude versie. Nu vroeg ik me af of het volgende geen probleem zal leveren: Ik heb volledig office 2007 staan. Hiervan zou ik Access 2007 willen desinstalleren, en hierna access 2000 opnieuw installeren. Zal mijn acces dan zonder problemen werken, of kunnen er hier problemen optreden? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Gr. Bjorn

Hoi !

Als je onder Vista werkt gaat het zeker niet lukken !

Werk je onder XP: een herstelpunt maken en gewoon proberen.

Greetz,

Harry.

Ik heb Office 2003 en 2007 naast elkaar staan, en ik kan ze alletwee gewoon naast elkaar gebruiken.
Waarom ik 2007 nog gebruik? Omdat er nog altijd mensen op het forum zijn die er mee werken ;) Als het aan mij ligt, gaat Bill elke gebruiker persoonlijk langs om zijn excuses voor dit wanprodukt aan te bieden, met de belofte het met onmiddelijke ingang van de markt te halen :)

Ik geef je dus groot gelijk.... Maar ik zou inderdaad een image maken, en het gewoon uitproberen. Het zou best kunnen werken.

Michel

>>Als het aan mij ligt, gaat Bill elke gebruiker persoonlijk langs om zijn excuses voor dit wanprodukt aan te bieden, met de belofte het met onmiddelijke ingang van de markt te halen
Lijkt mij een tamelijk ongenuanceerde mening.
Werk zelf professioneel met Access sinds 1992, en zie zeker mogelijkheden voor de versie 2007.
Zie voor pro's en contra's:
http://allenbrowne.com/Access2007.html

@ Harry46,

Mooie en interessante informatie. Bedankt voor de link.

@Harry,

Soms moet je wel eens ongenuanceerd zijn; ik heb niet de indruk dat Microsof zich nu echt bekommert om mensen die echte databases willen maken, maar meer het idee heeft dat elke secretaresse (Zonder nu secretaresses in het algemeen tekort te willen doen) een database moet kunnen maken.
Access is nu eenmaal een programma dat iets meer kennis vraagt dan een Word documentje typen....

Als ontwerper raak ik behoorlijk gefrustreerd door de manier waarop 2007 is verbouwd. En daardoor raak ik heel veel tijd kwijt met het zoeken naar de opties die ik vroeger blindelings kon vinden. En aangezien tijd nog steeds geld is, ben ik daar dus niet zo blij mee...

Michel

Waar ik mij bvb nogal aan stoor is het feit dat Access 2007 heel vaak dingen via een macro doet, terwijl ik zelf echt wel de voorkeur aan vba geef. En ook mis ik het feit dat je geen knoppen meer kan gebruiken per record in een lijstformulier. Vooral deze dingen doen me steeds teruggrijpen naar mijn oude getrouwe access 2000.

Code:
Waar ik mij bvb nogal aan stoor is het feit dat Access 2007 heel vaak dingen via een macro doe

Ik werk ook met 2007, inmiddels tot bijna volle tevredenheid, maar ik heb geen enkele macro draaien. Tot nu krijg ik alles met VBA voorelkaar. Stel je anders even een vraag alhier als je niet uitkomt hoe de macro kan vermijden.

Ik herken Michiel zijn frustraties over Access (de andere ken ik niet ); waar zit is die functie verstopt? Maar al met al, begin ik de nieuwe interface wel te waarderen en vind 2007 inmiddels een topproduct.
@Harry46 handige link.

Het linkje van Harry is inderdaad erg informatief, maar bevestigt toch wel het gevoel dat ik al had... Natuurlijk zijn er verbeteringen in 2007; mijn probleem met Microsoft is eigenlijk, dat voor elke verbetering die ze doorvoeren, er twee verslechteringen bijkomen! Met dus een (wat mij betreft) toch een negatieve uitkomst.
Ik vraag me echt af of ze bij Microsoft hun prio's wel goed hebben liggen.... Persoonlijk vind ik dat je eerst de rommel in je produkt moet opknappen/verbeteren, voordat je aan de interface begint. Microsoft vind ik toch een wat bedenkelijke klusser, die alles wat-ie niet kan repareren maar achter een nieuw behangetje plakt.
Zo hadden we in de vorige versies een mooi groot scherm waarin je alle tabellen/queries/formulieren etc. prima kon terugvinden. Wat hebben we nu? een klein venster, met een schuifbalk! Waarom? Nu moet ik dus extra klikken en schuiven om iets te vinden wat ik vroeger in één keer kon zien! En zo zijn er tientallen voorbeelden te noemen.

Michel
Knappe jongen, als je dat een verbetering vindt....

Wederom een mooie link Harry46 :thumb:
Is er soms een nieuwbrief oid waar je dit soort tips vandaan haalt?

>>Is er soms een nieuwbrief oid waar je dit soort tips vandaan haalt?
Nee, niet dat ik weet.
Mijn kennis over Access-sites heb ik vnl door Google en andere fora.

Even iets anders.
Ben ondertussen gewend aan het feit dat op bijdragen op een forum niet wordt gereageerd
Gezien jouw onderschrift, denk ik dat je mijn bijdrage hebt gemist in jouw topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=425755

Ik ga meteen even kijken. Ik heb deze inderdaad nog open staan voor mezelf :o

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan