vraagje dlast

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcroeselare

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Ik wil in een nieuwe record gegevens van een vorig record opnemen, maar hijblijft "calculating" geven. Waar zit mijn fout?
hieronder mijn waardes :
heatsumstart.Value = DLast("heatsumstop", "tbl_trailer")

en dit blijkt niet te werken?
iemand die kan helpen
groetjes

Je aanpak is niet goed. Als je standaard de laatste waarde (dat is dus degene uit het laatst ingevoerde rcord) wilt laten invullen, dan moet je die als Defaultwaarde instellen. Dat doe je bijvoorbeeld met een gebeurtenis <Na Bijwerken> van het betreffende veld ([heatsumstop]).
Code:
    Me.heatsumstop.DefaultValue = Me.heatsumstop.Value

Je aanpak is niet goed. Als je standaard de laatste waarde (dat is dus degene uit het laatst ingevoerde rcord) wilt laten invullen, dan moet je die als Defaultwaarde instellen. Dat doe je bijvoorbeeld met een gebeurtenis <Na Bijwerken> van het betreffende veld ([heatsumstop]).
Code:
    Me.heatsumstop.DefaultValue = Me.heatsumstop.Value

het is wel zo als ik een nieuw record aanmaak dat hij een waarde uit een ander veld moet halen, de start van het nieuwe record heeft dezelfde waarde als de stop van het vorige record ;
GROETJES

zoals die heatsumSTART van het nieuwe record moet de waarde aannemen van de heatsumSTOP van het vorige record

Is er een reden dat je mijn complete bericht quoot? Ik zie 'm namelijk niet.... Bovendien heb je het antwoord wel herhaald, maar niet (goed) gelezen! De techniek is namelijk hetzelfde.

heb dit dus uitgetest maar werkt niet zoals het hoort
hieronder mijn programmatje

Private Sub waterstop_AfterUpdate()
Me.waterstart.DefaultValue = Me.waterstop.Value
Me.flowsumstart.DefaultValue = Me.flowsumstop.Value
Me.heatsumstart.DefaultValue = Me.heatsumstop.Value
Me.startdatum.DefaultValue = Me.einddatum.Value
Me.starttijd.DefaultValue = Me.eindtijd.Value
Me.steamkillerstart.DefaultValue = Me.steamkillerstop.Value

If kiestrailer.Value = kiestrailer.ItemData(0) Then
kiestrailer.DefaultValue = kiestrailer.ItemData(1)
Else
kiestrailer.DefaultValue = kiestrailer.ItemData(0)

End If
End Sub

het resultaat is vreemd :
ik krijgen #name? in verschillende velden, enkel 1 veld is juist ingevuld.
en de combobox krijgt niet de juiste waarde, als de vorige "rood" is moet de nieuwe grijs zijn;
wat doe ik verkeerd ?
groetjes

Gebruik je een keuzelijst? Ik weet niet of je die zo kunt instellen. Maar doe er vooral een voorbeeldje bij, want aan de techniek ligt het niet. Zoals je zelf ook al had gemerkt bij 1 veld.

opgelost

Hoi jongens, na veel klooien en googlen, heb ik het uiteindelijk gevonden :
't was questie van een format te doen van datum en tijd ( ja de dagelijkse sleur met datums in vba) en voor de keuzelijst van mijn rood grijs, moest de waarde tussen 3 aan halingstekens staan voorbeeld .....defaultvalue = """Grijs"""

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan