Vraagje goede computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbizzlee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Berichten
2
Hallo, ik ben van plan om een goede nieuwe pc kopen.
Kunnen jullie mij vertellen waaraan mijn pc moet voldoen en hoeveel het me ongeveer gaat kosten?

Wat moet hij kunnen?
- Ik wil er goede games op kunnen spelen zoals fifa10, COD....
Dus met een goede videokaart.
- Redelijk/mooi geluid
- Redelijk snel internetten + downloaden

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.:)
 
Hoi en welkom op Helpmij.nl,

Je kan beter even zeggen wat je maximale budget is en dan kunnen we daar je PC aan aanpassen.
 
Dankje. :)

Ik weet nou eigenlijk niet hoeveel je nou moet uitgeven aan een goede computer.
Zo rond de 600 - 800 euro? Zowieso vind ik het belangrijk dat er een goede videokaart in zit want als ik nu games wil spelen gaat dat niet.
 
Wacht even rustig af, één van onze leden (marsmannetje) houd zich hiermee nogal bezig ( natuurlijk anderen ook) en zal ongetwijfeld reageren.
 
Ik zou 500-600 aan je pc uitgeven en de rest aan een beeldscherm.
Ik zou beginnen met de standaard setup van je computershop.
Je twee belangrijkste keuzes zijn processor en videokaart.
Voor een processor zou ik nooit de beste kiezen: neem een midrange maar wel eentje van de laatste generatie, dus je kan een quadcore nemen die een beetje onderaan zit in snelheid.
Voor een videokaart heb je vanaf 150 euro een hele degelijke kaart waar je ook nog een jaar of twee de beste games mee kan spelen. Als je echt alles op max wil kunnen spelen neem je een kaart van 200-250 euro.
 
Ik zou 500-600 aan je pc uitgeven en de rest aan een beeldscherm.
Ik zou beginnen met de standaard setup van je computershop.
Je twee belangrijkste keuzes zijn processor en videokaart.
Voor een processor zou ik nooit de beste kiezen: neem een midrange maar wel eentje van de laatste generatie, dus je kan een quadcore nemen die een beetje onderaan zit in snelheid.
Voor een videokaart heb je vanaf 150 euro een hele degelijke kaart waar je ook nog een jaar of twee de beste games mee kan spelen. Als je echt alles op max wil kunnen spelen neem je een kaart van 200-250 euro.

Waar baseer je dit allemaal op?:eek:
 
Waar baseer je dit allemaal op?:eek:
Standaard setup van je pc-dealer is bulk en levert dus voordeel op.
Een processor van de laatste generatie heeft de snelste technologie (e.g. miniaturisatie, meer cores, nieuwe instructies) wanneer je echter de snelste van een serie neemt stijgt de prijs exponentieel ten op zichte van de snelheid.
De prijs van de videokaart baseer ik op eigen ervaring met prijsklassen in (high end) gaming.
 
Je twee belangrijkste keuzes zijn processor en videokaart.
Hier lijkt mij een goede voeding en het geheugen ook erg belangrijk. Daarnaast een goed moederbord is ook niet verkeerd.
 
toch stelt R7fm wel een goede vraag: moet er ook een scherm in voor dit geld??
En ik neem aan dat de pc in elkaar gezet moet worden en dat er ook windows bij moet zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan