Vraagje ivm opdracht school

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerrookie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Hoi allemaal,

Ik heb volgende examenopdracht gekregen op mijn school om thuis voor te bereiden.
Het is niet de bedoeling dat jullie deze voor me gaan maken want dit is niet toegelaten en mijn docent is ook zo slim om forums te controleren.

Mijn vragen bij deze opdracht zijn eigenlijk een mix van VB.net en Access.
Ik heb momenteel 3 tabellen een tabel recentie een tabel boeken en een tabel boekrecenties.
Maar ik zit vast in wat ik in welke tabel moet stoppen om goede relaties te kunnen leggen die voldoen aan de opdrachtomschrijving.
wie helpt mij?

De opdrachtomschrijving is als volgt:

Startende uitgeverij “De leestrein” wil alle recenties over de boeken die ze uitgeven, verzamelen in een database. Zo houdt de database de titel, schrijver, datum van uitgave, ISBN-nummer, … en een uitgebreide beschrijving van het boek bij.
Per boek kunnen er uiteraard meedere recenties gepubliceerd worden. Per recentie wordt bijgehouden door wie en wanneer ze gepubliceerd werd. Omdat de recenties snel en makkelijk moeten verspreid worden onder de klanten van de uitgeverij, kun je ze best in de vorm van een tekstbestand bewaren.
Maak een gebruiksvriendelijke applicatie in Visual Basic.NET die aan bovenstaande beschrijving voldoet.

Alvast bedankt!

Je zult in ieder geval een extra tabel moeten maken waarin je de boeken linkt met hun (meerdere) recenties (2 kolommen dus: BoekID en RecentieID). Het is dan niet nodig/zinvol/goed om in de recentie-records een veld te maken naar het BoekID, want dat is op te zoeken in die extra tabel waar ik het zojuist over had.

Hopelijk helpt je dit alvast wat verder. Ik vermoed/hoop dat anderen nog wat meer tips voor je hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan