• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje ivm voorwaardelijke opmaak en getallen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fubi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fubi

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Ik zit met een probleem.

Ik zou graag een voorwaardelijke opmaak willen gebruiken indien een cel niet voldoet aan een bepaalde waarde.

Het probleem is nu het getal zelf. 0 / 0.5 / 1 / 1.5 / 2 / 2.5 / 3 / 3.5 / 4 is niet zo'n probleem, doch er bestaat ook een waarde 00.

Nu kan ik 00 niet inbrengen als getal, want dan maakt hij er 0 van. Indien ik er tekst van maak herkent hij het niet meer als getal en werkt het niet.

bv:

A1 : 1.5
A2 : 00

als ik als voorwaarde < 2 kies maakt hij A1 geel, maar A2 verkleurt niet. Indien ik er tekst van maak staat er 00, maar werkt de opmaak niet. Maak ik de cel als getal verandert hij 00 in 0.

Is hier een oplossing voor ?
:confused:

Celeigenschappen: Getal / Aangepast, 00 intypen, oke.

Op die manier kun je 00 in een cel zetten zonder dat er 0 van gemaakt wordt.

:o Klein probleem, blijkbaar bestaat de waarde 000 ook, en indien ik nu aanpas naar 000, dan vult hij ook 000 in indien de waarde 00 is. Indien ik 1 invul maakt hij er 001 van.

Hoi Fubi,

Als alle tekst gekleurd moeten worden kun jer voor kiezen om in voorwaardelijke opmaak een voorwaarde toe te voegen:
Formule is =ISTEKST(A1)

of als die dezelfde kleur moet hebben als getallen < 2, kun je hem toevoegen aan die voorwaarde:
Formule is =OF(A1<=2;ISTEKST(A1))

Of als je alleen wilt dat "00"en "000"worden gekleurd en andere tekst niet:
Formule is =OF(A1<=2;A1="00";A1="000")

Jeroen

Laatst bewerkt:
Kan zijn dat ik iets verkeerd doe, maar 100% werkt het niet, zie bijlage.

Hoi Fubi,

Ik had niet gedacht dat het goed zou gaan bij invoer van tekst, maar het werkt toch:

Voorwaardelijke opmaak:
Formule is: =WAARDE(C13)<2

Jeroen

:thumb:

heb er =of(waarde(c13)<2.5;waarde(c13)>3.5) van gemaakt en als tekst werkt het nu perfect.

Weeral van harte bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan