Vraagje over aansluiting 'opt-in sa-cd/cd' op tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Omdat er met googelen niet uitkwam, probeer ik hier wat duidelijkhied te krijgen.

Echt een dummy-vraag, vrees ik...

Ik heb op mijn Sony-tuner (ongeveer 7 jaar oud) o.a. de twee volgende digitale (toslink) aansluitingen:
opt-in sa-cd/cd en opt-in video2.

Ik heb mijn tv op 'video2' aangesloten De 'sa-cd/cd', (super audio-cd) is een digitale aansluiting voor een cd-/dvd-speler (neem ik aan), maar.... mijn standaard toslink-kabel past er niet op. Is dat dan een andere kabel? Ik dacht 'toslink' is 'toslink', maar misschien is dat wat te simpel gedacht.. Wellicht kan iemand me even helpen bij deze vraag..

Bedankt voor je snelle reactie en uitleg. Heb uiteraard op shopping.com gekeken, maar... ik begrijp het nog steeds niet.
Op de dvd-recorder heb ik (had ik misschien even moeten zeggen) wel een 'standaard 'toslink' kabelaansluiting, maar op de tuner dus niet. Ik heb dus kennelijk een kabel nodig met aan de ene kant een toslink- en aan de andere kant een 'sa-cd/cd' aansluiting. Heb een hele tijd gezocht, maar kan een dergelijke kabel (als die al bestaat) vinden. Wellicht kan het gewoon niet!

Ik was toevallig al bij kabeltje.com geweest (heb ik weleens wat besteld). Ik zal nog eens goed snuffelen links en recht en eens kijken of ik een passend kabeltje kan vinden. Nogmaals damk voor je hulp.

Als je type nummer van de Sony hier neerzet kunnen we mogelijk opzoeken welk aansluiting er op zit.

Aardig dat jullie me verder willen helpen...

Het type nummer is: HTD-710SF

Bedankt voor de moeite. Ja, ik kon ook niets vinden.

Nou, ik ga het apparaat eens loskoppelen en eens heel goed kijken hoe het nou precies zit. Ik kreeg de toskabel kabel er gewoon niet in en was bang dat ik iets zou beschadigen. vandaar de twijfel. Maar ik begrijp dat het toch gewoon een toslink aansluiting zou moeten zijn. Ik laat weer van me horen...

Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal dagen geleden deze vraag gesteld aan Sony. Wacht nog op antwoord....

Had deze vraag uitgezet bij Sony:
Betreft een, al wat ouder model, FM stereo/fm-am receiver (STR-KS600P/HTD-710SS)
Ik ben al een hele tijd bezig om te ontdekken waar een bepaalde aansluiting voor dient.
Op da achterkant, helemaal links onder, zit de aansluiting opt in SA-CD/CD. Ik ging er vanuit dat het een digitale aansluiting die bestemd is (naast de aansluiting VIDEO-2)om het geluid (van bijv. een blu-ray spler)te versterken via de geluidsboxen.
Maar... er past geen standaard Toslink kabel in. Er steekt in het midden een soort lipje uit waardoor de kabel niet past.
Zou u de moeite willen doen om mij te informeren over deze aansluiting. Heb ik hier bijv. een speciale kabel voor nodig?

En kreeg het volgende antwoord...
Allereerst danken we u om contact op te nemen met Sony Support.

Ik begrijp dat u wilt weten waar u de digitale 'opt. SA-CD/CD' aansluiting voor kunt gebruiken.

U vermoeden is juist. Deze ingang is bedoeld voor een digitale audio ingang, om bijvoorbeeld het geluid van een ontvanger via de boxen af te spelen.

U heeft hiervoor een optische audiokabel nodig.

Deze persoon maakt zich er een beetje makkelijk van af, want hij geeft niet echt antwoord op mijn vraag.... ik zal nog eens doorvragen..

Ja, precies zo. Eigenlijk een standaard Toslink kabel. Ik heb zelfs het apparaat helemaal ontkoppeld en er met een schijnwerper ingekeken. Maar dat 'rare' lipje zit gewoon in de weg....
Heb overigens nog geen reactie gehad op mijn tweede verzoek bij Sony om meer duidelijkheid.

Laatst bewerkt:
Geprobeerd, maar met mijn camaraatje zie ik alleen maar een wazig zwart gat.....

Blijft lastig om uit te leggen, maar het lipje is een soort mini-hoekijzertje dat met een zijde naar buiten steekt. Het is dan een soort stripje van 0,5 mm dik, 3 mm breed en steekt zo'n 4 mm naar buiten. Dus in de kabel zou dan (naast het pinnetje, noem ik het maar) een gleufje moeten zitten met dezelfde afmeting, waar dus het lipje in past. nou, nou :confused: Wellicht, als ik het lipje afbreek, dan lukt het misschien wel. Maar het intrigeert mij gewoon. Waarom dat lipje.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan