Vraagje Over Antivirus programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellepc

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hey allemaal, ik heb een vraagje..

Ik heb (volgesmij heet het zo) McAfee Virusscan Enterprise op me computer staan. Maar vroeger stond er altijd een tekentje van McAfee helemaal rechts onderin waar ook staat hoelaat het is en bijv. msn poppetje en andere dingen die actief zijn.
Maar de laatste tijd zie ik dat niet meer. Ik heb deze pc van me ouders gehad, en alles stond er al op, dus ook mcafee.. Ik hoef de laatste tijd ook nooit update's te doen ofzo, en zie nooit ergens iets van mcafee.
Dus mijn vraag is of 'McAfee Virusscan Enterprise' wel een goede virusscanner is en of die nog wel aan staat (of dat hij misschien is uitgeschakeld door een of ander virus)

Met Vriendelijke Groet, Jelle

Als je hem nog op kan sporen in je computer betekent het dat het er nog in staat hoor! :rolleyes:

Het is niet echt een slechte virusscanner. Maar het kan gewoon zijn dat het weg is.

Als je geen icoontje van McAfee in je taakbalk ziet (een schildje met een V) erop, neem ik aan dat deze niet meer op de achtergrond draait. Kun je m vinden in het Start menu? Zo ja, klik het programma eens aan zodat het opent. Zie je iets over 'VShield draaien op de achtergrond'?

Uhm.. ik heb hem gevonden bij 'program files:\mcafee:\Virusscan Enterprise
en dan staan er 3 .exe's , de rest in die map zijn allemaal .dll bestanden.
de eerste .exe opent zo'n batch ding, maar vervolgens doet hij niks, hetzelfde met de 3e
maar de 2e .exe (die heet 'shstat') opent mcafee.. en dan zie ik hem 1 seconden ofso rechts onderin dat tekentje van mcafee.. en dan is het weer weg..

zo gaat het ook met als ik MBAM (Malwarebytes 'antimalware) open dan zie ik het schermpje een halve seconden en is hij weer weg.

het lijkt wel of er een of ander virus op mijn computer staat die alle anti-virus dingen blokkeert. ik kan bijv. ook niet naar www.superantispyware.com

Zijn er nog meer online virusscanner die ook met firefox kunnen.. want internet explorer doet het ook al niet bij mij :( tenminste.. als ik hem opstart loopt hij vast.. kan wel op internet explorer via de link 'internet explorer (no add-ons)' maar daar kan het niet op

ik ga zelf wel even googlen voor andere online scanners..

Jelle

Waarom zou de online scanner niet werken met Firefox? Bij mij werkt ie prima.

Requirements and limitations: (en dan de 3e:)
work only with MS Internet Explorer 6.0 or higher.

en als ik op 'accept' klik gebeurt er ook niks ;) :(

Ja, housecall geprobeert maar hij blijft staan op :

Updating
and starting HouseCall

Testing platform and browser...Opening Trend Micro HouseCall

maar dat maakt niet uit want nu is de online scan van panda bezig :)

nu op 33% en:

Files scanned: 94540
Files infected: 24
Suspicious files detected: 1
Vulnerabilities detected: 0

Edit:

toen hij klaar was kon ik niks oplossen omdat ik dan moest betalen/registreren.. dus heb ik even voor de gratis registratie gekozen zodat ik tenminste een paar dingen kon oplossen.. maar me scan was weg dus moest weer even opnieuw scannen.. even voor de snelle scan gekozen en heb nu 6 virussen opgelost van de 12..
maar kan nogsteeds niet op MBAM en mcafee enzo

Laatst bewerkt:
Heb je al eens aan systeemherstel gedacht? Wellicht kun je een herstelpunt terugzetten van voor dat de problemen begonnen. Start - bureau acc - systeemwerkset - systeemherstel - een herstelpunt terugzetten

ja.. maar het is eigenlijk al een tijdje zo, wist namelijk eerst niet dat zo'n superhandige site bestond :)
en ik weet niet waar het door komt.. maar kan nu ineens wel MBAM opstarten en laten scannen enz :) heeft net aardig wat gevonden en verwijdert... en ik kan nu ook naar superantispyware.com, maar kan jammergenoeg mcafee nog steeds niet gebruiken.

Dat is al een hele verbetering dan :thumb:

Als McAfee de enige is die niet start, zou ik m proberen te herinstalleren/repareren. Of heb je dat al geprobeerd?

LMAO!! (echt) donders... :P wat een "domme" vraag... Hij staat dan natuurlijk uit ofzo... en een virus kan hem niet uitzetten :P droom lekker verder... je kan je beter eerst wat verdiepen in computers en virussen enzo voordat je zoiets vraagt...

1. Bepaalde virussen zijn wél in staat virusscanners uit te zetten.

2. Van waar deze vijandigheid? Helpmij is een forum waar mensen met ál hun computerproblemen terecht kunnen. 'Domme' vragen zoals jij beschrijft bestaan gewoonweg niet. Als je je stoort aan dergelijke vragen stel ik voor dat je ze niet langer opent....

I.P.V dat hij het logische doet... ik vind het een beetje vreemd... :P gooi hem er gewoon af en er opnieuw op, en probleem verholpen. en een virus wat je virus scanner uit zet... tja ik geloof ook niet meer in sinterklaas dus :P

Als je het topic goed gelezen had was je erachter gekomen dat TS meer problemen had dan alleen een niet-functionerende McAfee.

Verder vraag ik me af of jij weet waarover je praat. Lees dit maar eens.

Laatst bewerkt:
Verhoog, bedankt voor je reactie's.. heb hem idd al geprobeert te herinstalleren maar helpt niet.. en 'in my life' waar slaan die vijandige reacties op?

in my life
LMAO!! (echt) donders... wat een "domme" vraag... Hij staat dan natuurlijk uit ofzo... en een virus kan hem niet uitzetten droom lekker verder... je kan je beter eerst wat verdiepen in computers en virussen enzo voordat je zoiets vraagt...

uhm jij zecht 'je kan beter eerst wat verdiepen in computers en virussen enzo doordat je zoiets vraag' maar volgesmij kan jij dat beter even doen als ik die link van verhoog heb gezien..

maar heb geen zin in gebekvecht dus verhoog, heb je nog andere ideeën ?

Laat maar gaan...

Jelle, heb je bij de herinstallatie McAfee eerst volledig gedeinstalleerd? Het wil ook nog wel eens helpen om na deinstallatie eerst een schoonmaakprogramma voor het register te draaien, zoals bijvoorbeeld RegCleaner of CCleaner. Daarmee haal je de laatste spoortjes van het programma weg. Daarna dan opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan