vraagje over betekenis PCI 16x

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwertyuiop123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Hallo,

weet iemand wat dit betekend?

2 x PCI Express x16 slots supporting ATI CrossFireX™ technology (Note 4) (The PCIE_16_1 slot supports x16; the PCIE_16_2 supports x8. The PCI Express x16 slots conform to PCI Express 2.0 standard.)

is dit iets heel slechts als ik er 2 HD4870's in wil stoppen...?

alvast bedankt :)

Hallo,

weet iemand wat dit betekend?

2 x PCI Express x16 slots supporting ATI CrossFireX™ technology (Note 4) (The PCIE_16_1 slot supports x16; the PCIE_16_2 supports x8. The PCI Express x16 slots conform to PCI Express 2.0 standard.)

is dit iets heel slechts als ik er 2 HD4870's in wil stoppen...?

alvast bedankt :)
Het is een klein minpuntje.

Het betekent dat de twee x16 poorten wat minder bandbreedte hebben. Dit zorgt er in de praktijk voor dat de videokaarten ± 5% trager worden, dan wanneer ze in twee x16-poorten gezet worden.

Je kan beter een HD4870X2 nemen dan 2 HD4870's.
Mocht je al een HD4870 hebben, dan zal je moederbord met X38 of x48-chipset moeten nemen. Ietswat duurder.

als je echt 100% die 2 4870's wil benutten niet.
Dan moet je meer aan dit denken:

http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_79_62_646&products_id=9156411
Die ondersteunt wel 2 kaarten met volledige bandbreedte.

Maar ja: of je in de praktijk er veel van merkt weet ik niet. Heb ik me nooit zo in verdiept. Ik heb wel ooit gelezen dat het zo'n 5% scheelde, maar geen idee met welke videokaarten dit was.

Zit je vast aan die HD4870's?

edit: ik lees nu pas je edit op je laatste post.
http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI
De hd4870x2 is een stuk leuker geprijsd nu. (heb ik toch gelijk gehad dat in januari de prijzen naar beneden gaan: ik werd al bang dat het niet zou kloppen)

En anders toch dat duurdere moederbord. En Road Dogz heeft ook gelijk dat het moeilijker is om aan een 2e kaart te komen over een tijd.
En daarnaast zijn er tegen die tijd misschien weer betere opties...

Laatst bewerkt:
ja ik denk dat ik in die tijd wel iets nieuws neem ipv nog een hd4870 derbij...

maar bedankt voor de reacties :)

maar de videokaart in het moederbord schijnt ook in crossfire samen te werken met de hd4870, klopt dat...? :)

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan