vraagje over binnenkomende post

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
ik gebruik zelf windows mail.
alleen via webmail (gmail)
dus als ik mn windows mail opstart,
moet ik de post eerst "Verzenden/Ontvangen" (dit doet hij wel zelf..)
eer de post via gmail is gedownload en binnengehaald
en het zichtbaar is/ in mn inbox staat

Mijn vraag is;
Als ik een adres heb via mijn netwerkaanbieder,
en ik start windows mail op,
moet hij dan net als hierboven verteld de mail nog binnenhalen
of staat de mail bij het openen al direct in mn inbox

(eigenlijk net als bij het gebruik van een webmail, online. Deze haalt ook niks binnen, daar is het direct zichtbaar dat je mail hebt)

MVG

Hoi,

Je moet je mailaccount zelf in Windows Mail aanmaken.
Dat heb je voor gmail ook moeten doen, of iemand anders heeft dat voor je gedaan.
Op de site van je internetprovider staat meestal wel een goeie instructie.
Wat is je internetaanbieder (provider dus)?

Ik adviseer je trouwens om Windows Live Mail te gaan gebruiken in Vista en niet Windows Mail. Zeker als je twee mailaccounts geen gebruiken is dat superhandig.

Ik heb maar 1 account van gmail, zelf aangemaakt in Windows mail. ;-)
Alleen mn vraag is, als ik die opstart, staat niet bij opstarten mijn nieuwe post al in mn inbox,
hij checkt dan altijd of er post is, en dan rollen er pas mails binnen
( dit waarschijnlijk omdat het geimporteerd emails zijn??) excuus als ik de onjuiste bewoordding gebruik ;-)
En mijn vraag is dan:
als ik nou bijv: bij XMS zit, en maak een adres@xmsnet.nl aan,
en open dan Windows mail, staan mn mails dan al in mn inbox, op het moment dat ik hem opstart (of ervoor)
of moet ie zoals ik het nu heb vanaf de internetbrowser eerst nog downloaden
en dus bij binnenkomst van WM nooit DIRECT je nieuwe post zichtbaar is... (maar luttele sec later)

Mvg
sorry voor mn kromme zinnen (denk ik) ;-)

vrouwen en techniek he...
doen ho maar,
en praten erover al helemaal niet ;-)
nee t valt wel mee
meestal.. ;-)
na goed..

Het verschil tussen de webmail en het mailprogramma is:
- Webmail werkt op een mailserver, de e-mail die je in je webmail ziet, staan dus op de mailserver.
- Het mailprogramma haalt juist de e-mail van de mailserver, het wordt dan naar je computer gedownload. Daarom zie je ook dat ze binnenkomen.

Bij webmail kun je juist vanaf elke plek je mails lezen, ze staan dan niet alleen maar op je computer.

Alleen mn vraag is, als ik die opstart, staat niet bij opstarten mijn nieuwe post al in mn inbox, hij checkt dan altijd of er post is, en dan rollen er pas mails binnen
En mijn vraag is dan: als ik nou bijv: bij XMS zit, en maak een adres@xmsnet.nl aan,
en open dan Windows mail, staan mn mails dan al in mn inbox, op het moment dat ik hem opstart (of ervoor), of moet ie zoals ik het nu heb vanaf de internetbrowser eerst nog downloaden en dus bij binnenkomst van WM nooit DIRECT je nieuwe post zichtbaar is... (maar luttele sec later)

Van tweeën twee :P :
Eén: zie @Profpc
Twee: de mail wordt pas binnengehaald op het moment dat je je mailprogramma opstart en dat geldt voor álle mailaccounts die je hebt aangemaakt in windows mail.

Je kunt het vergelijken met een échte Postbus: webmail is een postbus 'anywhere' en wat je eigenlijk doet is: je gaat naar de postbus en je controleert en beantwoordt dáár je mail.
Met een mailprogramma op je computer haal je de post op, zodra je het mailprogramma opent en de post wordt binnengehaald naar je computer. Het duurt dus even .....

Met Webmail is het ook nog'es een keertje zo dat je kan instellen dat je een copie van de post in je postbus achterlaat. Die postbus raakt dus voller er voller, tot je een bericht krjgt dat'ie hartstikke vol zit.
Sterker: ook mensen die mail daarheen sturen krijgen de melding dat dat niet meer kan ....... omdat'ie vol zit. Tja .... zo zie je maar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan