Vraagje over CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielzF

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Ik heb een HP Compaq 8510p van school. Mijne is vorige week stuk gegaan en heb een nieuwe gekregen, zelfde type, maar wel een andere processor, een betere. Zelf speel ik een voetbalspel (PES) en dat ging op die oude probleemloos. Op die nieuwe hapert ie de hele tijd. Als ik dan kijk naar de specifications van men laptop is dit de processor: Intel(R) Core (TM) 2 Duo CPU T9300 @ 2.50Ghz x 2 (2.5Ghz). In dat voetbalspel staat dat ook bij specifications, behalve dat het getal tussen de haakjes (Ghz) altijd anders is.. dan is het 2.5Ghz, dan 0,33 Ghz.. Verandert de hele tijd, weet ook niet hoe dat komt..

Misschien heeft het er ook mee te maken met het feit dat Intel(R) Activa Management Technology Status disabled is?

Alvast bedankt voor de persoon die me hierbij kan helpen!

Laatst bewerkt:
Ehh, welke videokaart zát in de andere laptop en welke kaart zít in de nieuwe?

Heeft meer te maken met pc/laptop die op het netwerk geplaatst zijn;
is hardware-based technology for remotely managing and securing PCs
Bron;
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Active_Management_Technology

Waarschijnlijk wordt de processor langzamer gezet als de reken kracht niet nodig is. Dit om energie te besparen. Dat verklaard dat je de GHZ steeds ziet veranderen.

Wat voor videokaart zat er in je vorige laptop en nu in deze?:o

Laatst bewerkt:
weet je zeker dat het getal dat hij bij pes aangeeft niet gewoon de hoeveelheid is die hij op dat moment gebruikt? (hij gebruikt bijv 0.33, en niet zn volle vermogen?)

probeer anders eens de drivers te updaten van de processor/moederbord... maar ik denk niet dat dat het is... het probleem dat ie hapert ligt denk ik eerder aan het feit dat je ram geheugen niet goed genoeg is...

Wat was de processor van je oude laptop? Zeker dat die slechter was?

Misschien moet je Intel Speedstep uitzetten (dat is het programma wat ervoor zorgt dat de snelheid lager wordt als je minder power nodig hebt).

Wellicht werkt dat?

weet je zeker dat het getal dat hij bij pes aangeeft niet gewoon de hoeveelheid is die hij op dat moment gebruikt? (hij gebruikt bijv 0.33, en niet zn volle vermogen?)

probeer anders eens de drivers te updaten van de processor/moederbord... maar ik denk niet dat dat het is... het probleem dat ie hapert ligt denk ik eerder aan het feit dat je ram geheugen niet goed genoeg is...

Ik heb toch 4 gig ram, is normaal toch genoeg?

Het is krak dezelfde laptop als ik had, alleen een betere processor (zeggen ze)

ja das zeker genoeg, en je vid kaart?

als je vid kaart dan 512 + is zit je daar ook goed en zal je ze waarschijnlijk moeten updaten o.i.d. of je kan een beetje met de spelinstellingen knoeien (schaduw uit, als dat kan, scheelt vaak een hoop)

Zeg heren.. Ik krijg zo de indruk dat we het in de software kant moeten zoeken.
Waarom? Op z'n nieuwe laptop, die minstens net zo goed als de oude is, draait het niet zo goed, terwijl het dat op de oude wel deed.
De processor is heel goed voor een laptop. Voldoende RAM geheugen. Alleen de videokaart is niet bijzonder, blijft desondanks vreemd dat ie het op z'n oude wel goed deed met dezelfde videokaart.

Test eens op www.canirunit.com en speel inderdaad eens even wat met de instellingen van PES.. Wellicht heeft ook dat intel speedstep er mee te maken, dat ie blijft hangen omdat je processorkracht constant verandert.

Laatst bewerkt:
Ja die Canyourunit heb ik gedaan, maar daar staat dat spel niet tussen. Zo zien er de specifications uit bij mijn PES:
http://img41.imageshack.us/my.php?image=pesh.jpg

Die Ghz tussen de haakjes veranderd voortdurend, soms 2,5, dan weer 0,33, dan weer 1,09.. Ik weet niet of dit normaal is, maar mijn vorige heeft echt nooit gehaperd..

Toch alvast bedankt voor de moeite!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan