vraagje over de mogelijkheden van sleep mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

dfainher

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2010
Berichten
148
hallo,

ik heb even een vraagje over sleep mode
ik ben er de laatste dagen een beetje mee aan het spelen en het doet niet helemaal wat ik wil
nu kan het zijn dat het gewoon niet mogelijk is wat ik in gedachten heb, dus ik licht het even toe:

ik zet vaak 's morgens mijn pc aan en 's avonds laat weer uit, vanwege eerdere problemen (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/567728-computer-blijft-af-en-toe-hangen?highlight=) heb ik mijn power plan aangepast naar 'high performace' en in het bijzonder de optie 'turn off hard disk' uitgeschakeld.
het vorige probleem was daar mee opgelost

nu is het alleen zo, door dat mijn pc de hele dag aan staat. staat deze de nodige uren onnodig aan
maar ik wil er gewoon achter gaan zitten wanneer ik dat wil, dus ik dacht... daar is sleep mode dan uitermate geschikt voor. nu blijkt alleen dat sleep mode niet kijkt naar actieve processen en de pc ook gewoon in sleep mode schakelt als je bijv aan het downloaden bent, back-ups aan het maken bent etc
niet echt handig dus

wat ik heb gedaan is een shortcut en hotkey naar de sleep mode commande gemaakt en nu schakel ik mijn pc dus zodra ik op sta handmatig meteen in sleep mode

de vraag is nu: kan W7 voorkomen dat je pc in sleep mode gaat als er actieve processen zijn of is de optie zoals ik het nu doe in principe de beste of zelfs de enigste?

bvd
 
voor zover ik weet is er niet echt een functie om de actieve processen te koppelen aan zoiets als sleep mode, daarnaast zal dat ook heel lastig gaan aangezien hij zelfs system en je virusscanner als proces rekent. ik denk dus dat jouw manier wel de beste is ja...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan