Vraagje over de zwaarte van een site en diskruimte

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Geen probleem maar gewoon een willen weten ivm een te kiezen hostingpakket:
Vraag 1: Ik maak mijn site met Magix webdesigner. Als ik daarvan een versie als backup opsla is hij ca 40 MB groot, als ik diezelfde site exporteer en upload is hij bijna het dubbele. Ik neem aan dat de backup een ingeblikte versie is en nooit maatstaf voor de werkelijke grootte?
Vraag 2: is voor het functioneren van een site (met bv slideshows, embedded youtubjes etc) ook extra diskruimte bij de host nodig, of functioneert een site die bv 95 MB zwaar is zonder meer in een diskruimte van 100 MB? (voor het gemak eventuele mailboxen niet meegerekend)

Antwoord vraag 1:
De backup zal idd een ingeblikte (gecomprimeerde) versie van je website zijn en is dus geen maatstaf voor de daadwerkelijke grootte van je website.

Antwoord vraag 2:
Je website zal niet zelfstandig groter worden, behalve dan dat er wat kleine logbestandjes bij kunnen komen maar dat zal niet naar de 5MB toe gaan.
Een embedded youtube filmpje is alleen maar een link naar het daadwerkelijke filmpje dus zal je website niet belasten qua grootte.

Groeten Marcel

Dank, ik was even bang dat voor bepaalde functionaliteiten zoals bv een slideshow ook een soort ruimte voor "werkgeheugen" in de diskspace gereserveerd moet blijven. Een minimale reserveruimte is natuurlijk sowieso aan te raden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan