Vraagje over een Select Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

AMBERTJE

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo iedereen,

Kan er iemand mij vertellen wat dit SQL statement wil zeggen aub?
Deze Query is gemaakt door iemand anders en die persoon werkt niet meer bij ons.

Select * FROM Tbl_Receptie WHERE 0 = 1

Groetjes,
Amberke

Kennelijk is er een veld 0, dat een waarde 1 bevat.

PHP:
//Selecteer Alles(de *) uit tabel Tbl_receptie waar veld "0" 1 is of bevat.

Kennelijk is er een veld 0, dat een waarde 1 bevat.

PHP:
//Selecteer Alles(de *) uit tabel Tbl_receptie waar veld "0" 1 is of bevat.

Kun je mij ook vertellen in welk verband je dit gebruikt of wat je daarmee bereikt?

Blijkbaar wil(de) de maker van deze query alle gegevens weten van de regels die in de tabel staan waarbij "0" 1 is.

Laatst bewerkt:
In welk verband je het gebruikt weet ik niet, daar moet ik de rest voor zien.
En wat je er mee bereikt dat wat Ellasar al aangeeft, je haalt alles op uit de tabel Tbl_receptie waar het veld 0, 1 is.

Misschien kun je een query maken met alle velden uit de tabel; ik vermoed dat er geen veld [0] in zal staan.

Misschien kun je een query maken met alle velden uit de tabel; ik vermoed dat er geen veld [0] in zal staan.

Dit is het stukje code waarvan ik na al jullie hulp nog niet van snap wat de bedoeling is:
Ik heb de desbetreffende tabel toegevoegd.

Code:
    Set Fi = fso.GetFile(strBestand)
    'Updaten import tabel
    Dim rst As DAO.Recordset
    Set rst = CurrentDb.OpenRecordset("SELECT * FROM Tbl_Imports WHERE
0=1")
    With rst
        .AddNew
        .Fields("Import").value = "kdcrec"
        .Fields("User").value = strUser
        .Fields("Start").value = Now
        .Fields("Bestand").value = strBestand
        .Fields("Bestandsdatum").value = Fi.DateLastModified
        Set Fi = Nothing
        lngImportCode = .Fields("Import_Code").value
        .Update
        .Close
    End With

Bekijk bijlage Tbl_Imports.xls

Ik snap 'm nu ook. Dank dus voor de volledige code!
De grap is eigenlijk heel simpel: de maker van de routine wil een tabel openen om records toe te voegen. In dit geval de tabel [Tbl_Imports]. Als dit een grote tabel zou zijn, kan het openen wel wat tijd duren. Om ervoor te zorgen dat de recordset leeg is, heeft hij een onzincriterium toegevoegd: 0=1. Daarvan weet je dat de uitkomst niet waar kan zijn, en er zitten dus geen records in de recordset. En een lege tabel openen kost uiteraard weinig tijd...
De rest van de code is denk ik wel duidelijk: er worden wat velden gevuld, de tabel wordt bijgewerkt en de tabel wordt gesloten.

Ik snap 'm nu ook. Dank dus voor de volledige code!
De grap is eigenlijk heel simpel: de maker van de routine wil een tabel openen om records toe te voegen. In dit geval de tabel [Tbl_Imports]. Als dit een grote tabel zou zijn, kan het openen wel wat tijd duren. Om ervoor te zorgen dat de recordset leeg is, heeft hij een onzincriterium toegevoegd: 0=1. Daarvan weet je dat de uitkomst niet waar kan zijn, en er zitten dus geen records in de recordset. En een lege tabel openen kost uiteraard weinig tijd...
De rest van de code is denk ik wel duidelijk: er worden wat velden gevuld, de tabel wordt bijgewerkt en de tabel wordt gesloten.

Dank u wel Michel je hebt mijn raadsel opgelost. :) :d :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan