• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraagje over excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronws

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hallo ik ben op zoek naar een mogelijkheid om rijen met dezelfde namen (op meerdere tabbalden) te kopieren naar een extra tabblad
Dus zie het voorbeeld
Ik heb de tabbladen maandag, dinsdag, woensdag t/m zondag, hierop komen namen van chauffeurs met van waar naar waar ze rijden en aantal km etc. Nu wil ik dus extra tabbladen waarop een overzicht staat van 1 chauffeur en wat hij gedaan heeft van maandag t/m zondag

Dus moet er een extra blad komen voor Jan een extra blad voor Piet etc
Ik hoop dat dit te verwezenlijken is, ik ben al aan het zoeken geweest maar heb nog niet echt de juiste code gevonden

Alvast heel veel dank voor hulp en of suggesties

Ronny

Bijlagen

Ik wil dus graag dezelfde namen (dus Jan of Piet of Klaas) met wat er achter staat (dus de hele rij) Apart kunnen zien, dus in bijv. een nieuw tabblad

Hier vind je een voorbeeld: http://www.contextures.com/excelfiles.html

Klik op "Filters" dan op

FL0009 - Update Sheets from Master -- uses an Advanced Filter to send data from Master sheet to individual worksheets -- creates a list of unique items, creates a sheet for each item, then replaces old data with current.

of hier downloaden:

Verwijder alle tabbladen behalve "MAIN" en druk dan op de knop "Send data to sheets".

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bijna

jpvs,
alvast bedankt voor de snelle reactie maar het werkt nog niet helemaal in mijn voorbeeld

zo te zien werkt het wel als je op "main" gegevens veranderd maar als iki het hier probeer lukt het nog niet, waarschijnlijk moet ik nog sommige ranges aanpassen

Wie weet krijg ik nog meer opties, anders moet ik hier nog maar even verder mee stoeien......

Ronny

Nou zo bedoel ik het wel ongeveer Alleen nu zie ik dat ik in het voorbeeld de namen in kolom A heb staan maar werkelijk staan ze in kolom C Welke codes moet ik hier voor veranderen? Ik had al de 2 "A"'s veranderd in C maar toen gaf hij andere foutmeldingen..
En moet ik dit op ieder afzonderlijk tabblad doen of kan dit gelijk over meerdere tabbladen? Want zoals ik mijn voorbeeld heb ik dus de dagen in een ander tabblad staan (dus ma t/m zo) (de jan, piet, klaas tabbladen kunnen weg)

Ik heb de macro wel toegepast in mijn orginele file maar dan krijg ik dus niet de juiste namen apart (omdat die in kolom C staan?!)(Dit is al ok nu, ik was vergeten te "saven" nadat ik de code had veranderd
En als ik de sheets verwijder gaan dus al mijn andere tabbladen (di-zo) ook weg

En waar staat WS voor in de code?

Misschien moet ik je de orginele file maar sturen.... maar ik ben wel al een stuk verder zo:D

Alvast heel veel dank, het kan alleen zijn dat ik wat laat reageer want ben ff paar daagjes weg

Ronny

Laatst bewerkt:
Nou ik ben al een heel eind op weg
Het enige wat me nog niet lukt is om meerder werkbladen in 1 keer te laten "sorteren" Ik wou het orgineel, wat ik gebruik, mee posten maar kan helaas maar tot 100 kb mee sturen
Dus mag evt wel mail adres doorgeven, dan kan ik daar orgineel heen sturen

Ik ben dus al een heel eind op weg geholpen maar mis nog net dat kleine beetje.....

Ronny

Nou ik ben al een heel eind op weg
Het enige wat me nog niet lukt is om meerder werkbladen in 1 keer te laten "sorteren" Ik wou het orgineel, wat ik gebruik, mee posten maar kan helaas maar tot 100 kb mee sturen
Dus mag evt wel mail adres doorgeven, dan kan ik daar orgineel heen sturen

Ik ben dus al een heel eind op weg geholpen maar mis nog net dat kleine beetje.....

Ronny

Waar wil je op sorteren?
Je kunt het commando SORT gebruiken.
Dit zou je in een lus kunnen gebruiken zodat meerdere tabbladen worden gesorteerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@Roncancio
Ik wil de naam van de chauffeurs van ieder tabblad apart sorteren maar ook dat de namen apart op een extra tabblad komen (anders kijk eens na het bestand, dan snp je het vast wel :D)

@Roncancio
Ik wil de naam van de chauffeurs van ieder tabblad apart sorteren maar ook dat de namen apart op een extra tabblad komen (anders kijk eens na het bestand, dan snp je het vast wel :D)

Sorteren kan via onderstaande code.
Code:
Sub Sorteren()
Dim WS As Worksheet
    For Each WS In ActiveWorkbook.Worksheets
        If WS.Index < Worksheets.Count Then WS.Range("C3:L32").Sort Key1:=WS.Range("C3")
    Next
End Sub
Zorg er wel voor dat de bladbeveiliging eraf is.

Je zou met VBA de bladbeveiliging zo in kunnen stellen dat deze alleen voor gebruikers is maar niet voor VBA zodat de macro's wel kunnen werken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan