vraagje over excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wleening

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2014
Berichten
8
Hallo
Ik wil graag in excel iets maken zodat ik per datum of weeknummer dat vakje rood
gekleurd krijg.

Uitleg.
Ik heb dus iets wat ik uitleen dat wil ik dan invullen ( van / Tot) dan wil ik op die zelfde regel bv weeknummer 27-28 en 29 rood gekleurd hebben zodat ik zie dat hij bezet is.

ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, en dat iemand me daar bij kan helpen aub

alvast bedankt
wilbert
 
Zal iets moeten worden met voorwaardelijk opmaak.
Kan helaas geen bestanden hier uploaden.
 
ik heb zojuist wel wat gevonden op google, ik kan het alleen niet bewerken. maar zo zie je wel wat ik bedoel eigenlijk.
heb hem als het goed is bij dit bericht geupload.
Hoop dat je me verder kunt helpen.

gr. wilbert
 

Bijlagen

  • planning 0.5.com.xlsx
    103,5 KB · Weergaven: 10
ja dit is het wel. ga ff proberen of ik er ook datums bij kan krijgen.
weeknummers is ook goed maar wil er de datum bij.
hartelijk dank voor dit.

gr. wilbert
 
Hoe krijg ik er meer regels in ?
als ik ze zeg maar naar beneden trek bij de cellen dan werkt de formule niet meer.
ik heb ongeveer 35 regels (items) nodig
 
:)
 

Bijlagen

  • Leen2.xlsx
    24,4 KB · Weergaven: 14
  • Leen_opDatum.xlsx
    25,5 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Is het ook mogelijk om iets te maken zodat ik op 1 item meerdere vakjes kan doorplannen. dus bv in het rood dat het item is uitgeleend, maar klant 2 wil hetzelfde item 2 weken later huren en dan bv in het blauw weergeven. Maar tot zover ben ik al een heel eind op de goede weg. alvast bedankt voor je hulp.
Gr. Wilbert
 
Hoi Wilbert,

Je kunt het zo gek bedenken (en maken) als je zelf wilt.
Maar wat als klant 3 komt? Is het dan niet veel makkelijker om dit gewoon in de week velden aan te geven?

Gr,
Bill
 
ja zoiets zat ik ook al te bedenken, alleen weet ik niet hoe ik dat precies voor elkaar te krijgen.
Zoiets als je erop gaat staan dat er dan een soort ballonnetje te voor schijn komt met tekst en gegevens.
of weet jij iets beters, ik weet dat ik veel vraag maar ben totaal niet thuis in al die formules.
Ik hoop dat je me kunt helpen.

gr. wilbert
 
ja dat kan ook, geweldig..... deze ga ik gebruiken.
als ik erop ga staan kan ik ook een opmerking toevoegen met zo'n ballon, dat moet ik hebben.
Hartelijk bedankt hier ga ik mee aan de slag.

Gr. Wilbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan