Vraagje over Exchange situatie, "gemachtigde".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Hi!

Vraagje.

We praten over een Windows 2003 server met Exchange standard edition.
Domein-situatie en domeinusers.
Outlook 2003 op de cliënts.

User A en user B werken samen. Nu is user A druk en licht a-technisch dus hij zou graag willen dat user B de mails voor hem kan afhandelen. Het delen van het postbak is inmiddels gelukt. User B kan de mails van A lezen, en beantwoorden, en dit werkt prima. De optie "verzenden uit naam van" is toegekend, samen met de andere rechten.

Alleen mijn vraag is de volgende:
Als user B op "nieuwe mail" (nieuw) klikt, wordt deze altijd verzonden uit naam van user B. Als een mailtje van user A beantwoordt wordt door user B, dan is A wél de afzender.
Hoe kan ik user B mailtjes laten zenden, wanneer hij een nieuwe mail aanmaakt, met als afzender user A? (overigens moet user B ook voor user C sturen, maar ik neem aan dat dit hetzelfde werkt).

"Normaal" gesproken kun je in het vak "van" een afzender opgeven. Nu ik met een exchange situatie werk kom ik deze optie niet meer tegen. Het veld "van" is alleen aanwezig als er bv mails worden doorgestuurd van user A.
De afzender is vervolgens "User B; namens; User A

Graag wat duwtjes :).
 
Laatst bewerkt:
Bijkomend vraagje:
Wanneer user B, items verwijderd uit de inbox van user A, dan komt het in de prullenbak van user B terecht. Is er een manier om dit ook goed te laten komen?
Hetzelfde geldt voor verzonden items ed..

Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, waardoor Outlook alleen een gedeelde mailbox geopend heeft, en niet met de "baas-secetaresse" functie werkt.
 
Heel veel A's en B's door elkaar moest echt even 3 keer je vraag lezen voor ik hem denk ik snapte :)

Maar even de vraag in het kort: 2 users, waarvan 1 van de 2 de mail beantwoord en je wil graag dat de andere wel de mail kan zien en ook dat de verwijderde e-mail voor beide toegankelijk is ?

Werk je met een public mailfolder of met machtegingen op mailbox van andere gebruiker?
 
User A => A-technisch
User B => Voldoende technisch
User C => Fictief persoon, met een mailbox (algemeen account).

User B heeft volledige rechten op de boxen van A en B.
Geen sprake van public folders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan