Vraagje over externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb sinds enige tijd een Acer Notebook met 100 GB harddisk. Omdat ik veel zware softwareprogramma's heb draaien kom ik ruimte tekort. Nu snap ik dat verwijderen waarschijnlijk de beste optie is, maar dat is nog even niet de bedoeling. :D

Nu zie ik op internet vaak aanbiedingen staan van externe harddisks via USB 2.0. Nu heb ik wellicht een stomme vraag:o , maar: kun je (als de harddisk is aangesloten op je Notebook) ook softwareprogramma's laten installeren op je harddisk? Zodat het slechts een kwestie van het kabeltje in de USB-poort doen is en dat het programma dan werkt (als je op het toepassingsbestandje drukt)? Of kun je tijdens installatieprocedures geen bestandjes wegschrijven naar een Externe harde schijf?

Tot slot nog 2 vragen over de aanschaf:
1) wat zijn goede aankopen (uitgaande van circa 100/120 GB) qua merk/type?
2) Spelen er nog bijzonderheden waar ik aan moet denken bij aanschaf?

Alvast bedankt voor de hulp:thumb:

een externe harddisk functioneert als een gewone schijf, dus je kunt er gewoon programma's op installeren.

Ok, dank je wel. Dat wilde ik even zeker weten. Niet dat ik dadelijk iets aanschaf waar ik niets aan heb. Bedankt!

Denk wel om de stationletter. Als deze later veranderd kunnen sommige geïnstalleerde programma's niet goed meer werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan