Vraagje over FTP IIS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Howdy!

Het gaat om de IIS van Windows 2003, maar aangezien die sectie vrij rustig is en het niet echt verschilt van XP plaats ik hem hier.

Bij het toewijzen van gebruiksrechten kan ik:
Anonieme verbindingen WEL toestaan of NIET toestaan
Bij basismap de rechten LEZEN - SCHRIJVEN - bezoeken in logboek vastleggen opgeven.

Maar ik wil de rechten graag per gebruiker opgeven.. Dit lijkt nu niet te kunnen.
Wie kan mij een tip geven?

Van servers heb ik totaal geen verstand.
Wel van beveiliging en rechten in Windows.
Ze loggen tenslotte aan op je pc.
Is daar niet een combinatie van te maken?
Met beveiliging en rechten kun je het n.l. wel per persoon regelen.
't Is maar een schot in het duister.
Zo te zien is ook deze sectie erg rustig :D

En toch verplaatst naar de 2003 sectie. Je vraag gaat over IIS in 2003 en dat hoort niet in XP thuis

ik moet je eerlijk zeggen dat ik alle ervaringen van mensen met IIS en ftp via IIS gelezen heb in het verleden, en op basis daarvan zou kiezen voor een ander ftp programma. iets van bulletproof ftp is een prima server die makkelijk te configureren is en ook safe werkt.
maar dat is mijn mening

Geplaatst door Elisa
Van servers heb ik totaal geen verstand.
Wel van beveiliging en rechten in Windows.
Ze loggen tenslotte aan op je pc.
Is daar niet een combinatie van te maken?
Met beveiliging en rechten kun je het n.l. wel per persoon regelen.
't Is maar een schot in het duister.
Zo te zien is ook deze sectie erg rustig :D

Ja nee dus.. Wanneer ik dan gebruikersrechten opgeef per map, zoals jij aangeeft, dan lijken deze genegeerd te worden en gaan die van IIS boven de user.

Geplaatst door Jheroen
ik moet je eerlijk zeggen dat ik alle ervaringen van mensen met IIS en ftp via IIS gelezen heb in het verleden, en op basis daarvan zou kiezen voor een ander ftp programma. iets van bulletproof ftp is een prima server die makkelijk te configureren is en ook safe werkt.
maar dat is mijn mening

Ik heb heel lang met Bulletproof gewerkt en dat beviel mij prima. Maar ik dacht; 2003 heeft het ingebouwd 'so give it a shot'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan