vraagje over harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Als ik kijk bij mijn harde schijf dan staat er aan gebruikt 53 GB.
Ik heb alle bestanden laten zien ingeschakeld .
als ik nu kijk op de c schijf en ik tel alles bij elkaar op dan kom ik maar aan 15 GB.???
waar staan dan de andere verbruikers waar kan ik dit zien
Ik mis dus nog 53-15 GB = 38 GB waar kan ik deze vinden?
Ik wil weten wat de groot gebruikers zijn??
e de waele
 
Leuk progje .
waar kan ik de herstelpunten vinden en mag ik deze verwijderen.
Ik heb ooit eens iets gelezen over schaduw kopien wat zijn dat ?
mogen die ook weg ?
e de waele
 
Met dit programma kan dit ook.
Idd, herstelpunten zijn ook ruimteslurpers, net als je pagefile.
 
kunnen jullie ook zeggen waar ik deze kan vinden in vista
e de waele
 
De herstelpunten staan in de verborgen folder `System Volume Information´, deze kun je dus opruimen via schijfopruiming, zoals ik eerder aangaf.

C:\System Volume Information (verborgen)
Deze map is noodzakelijk voor de systeem- en bestandsherstelfunctie van Windows Vista. De herstelfunctie is standaard alleen van toepassing op de C:-schijf maar kan ook voor de andere schijven worden in- en uitgeschakeld (via het configuratiescherm, onderdeel Systeem, Geavanceerde systeeminstellingen in het taakvenster, tabblad Systeembeveiliging). Door het uitschakelen van de systeembeveiliging van een bepaalde schijf worden de eerder gemaakte herstelpunten (noodzakelijk voor de systeem- en bestandsherstelfunctie) verwijderd, en daarmee de bijbehorende map geleegd (de map System Volume Information zelf kan niet worden verwijderd). Wees hier wel voorzichtig mee want zonder herstelpunten is systeemherstel voor de betreffende schijf niet meer mogelijk! Nieuwe herstelpunten kunnen pas weer worden aangemaakt (met de knop Maken) nadat systeem- en bestandsherstel weer is geactiveerd. Als alternatief kunnen de herstelpunten ook worden verwijderd zonder de systeemherstelfunctie uit te schakelen: ga naar de functie Schijfopruiming, tabblad Meer opties, onderdeel Systeemherstel en schaduwkopieën, knop Opruimen. Groot voordeel van dit alternatief is dat het laatste herstelpunt wordt behouden!
Bron;
http://www.schoonepc.nl/vista/schijfopruiming_schijfdefragmentatie.html

Hou er rekening mee, dat je dan niet meer terug kunt herstellen, behalve naar het laatste herstelpunt.
 
OK ik ga aan de slag ik heb weer genoeg informatie om te bekijken.
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan