Vraagje over hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeebkes

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hoi,

Ik werk met een pentium 2 met een 433 mhz processor en heb hier een schijf van 4.3 gb met 5400 toeren en een schijf van 40 gb 5400 toeren maar aangezien dat mijn schijf van 40 gb kapot is in de opstartsector kan ik deze niet inschakelen als eerste schijf en had ik de schijf van 4.3 ervoor gezet als oplossing. Ik ben nu op het net gaan kijken en vond nog alleen schijven van 7200 toeren, nu mijn vraag: Kan mijn pc een schijf van 7200 toeren trekken of gaat die de schijf het commando geven van op 5400 toeren te werken en zoja kan dit kwaad voor de schijf?

Groetjes
Jeebkes

Ik weet alleen niet of je moederboard grote harde schijven aankan. Mijn oude pc P2 350Mhz kon maar 40 GB aan (werd in de winkel gezegd).

Ik weet niet of je kunt instellen dat hij ook grotere aankan, ik hoop dat iemand anders je daar duidelijkheid over kan geven. Maar 7200 toeren kan in ieder geval geen kwaad.

alvast bedankt voor jullie snelle reactie maar ik ben alreeds online gaan kijken wat snelheid dat mijn moederbord aankan maar ik vond het niet:confused:
daarom(probeer) ik hier bij in bijlage een overzicht te geven van pc'kemet specificatie van moederbord en dergelijke

Bijlagen

Of je een 5400rpm of een 7200rpm schijf erin zet moet niet uitmaken.
Hou er rekening mee dat een 7200rpm schijf meer voeding vraagt.

Ik weet alleen niet of je moederboard grote harde schijven aankan. Mijn oude pc P2 350Mhz kon maar 40 GB aan (werd in de winkel gezegd).
@Tanja, daar zijn weer Bios overlay programma's voor, om grote schijven te laten herkennen waar het Bios het niet lukt.:)

O, het Bios moet het ondersteunen, dus niet het moederboard. Heb ik het verkeerd onthouden.:D

ik denk wel dat mijn bios dat ondersteund omdat ik er nu ook een schijf in heb steken van 40 maar er is de opstartsector in kapot maar dat is er eentje van 5400 rpm

ik ga het in de week proberen als ik de tijd heb en ik beloof het te zeggen hoe het is afgelopen, toch aan iedereen die geantwoord heeft heel hartelijk bedankt

Groetjes
jeebkes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan