Vraagje over ip

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gekkie76

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Ik hoop dat dit in het goede onderdeel is gezet zoniet mijn excuses.

Op een bepaalde chat site hebben ze ineens
het idee gekregen om mensen die geband zijn
meteen met het ip adres op de site bekend te maken
dus elke dwaas kan het ip nummer lezen en iemand met een beetje foute bedoelingen weet er wel raad mee dus.

Nu is mijn vraag Mag dit zomaar

Volgens mij mag dit dus niet ivm privacy rechten
Maar is er hier iemand die daar misschien meer van weet ?

Ps ik ben niet geband :D Maar ik vroeg me dit gewoon eens af of het allemaal wel zo legaal is.

ik kan ook gewoon een ip uit mijn mouw schudden wat waarschijnlijk wel word gebruikt dus. Ik wil maar even zeggen dat ze met een ip niets zijn. Zeker als ze niet weten van wie het is. Als dit nu met zekerheid het ip van de hoofdserver van de federale politie ja oke.

En btw wat is dit nu voor een zever de meeste mensen gebruiken een variable ip dit betekent dat de dag erna meschien een vriendelijke man met dat ip zit en ook word geband.

Je krijgt nooit hetzelfde IP-adres van je provider. Dus posten ze verkeerde informatie. Niet tegenstaande denk ik wel dat het sowieso niet mag i.v.m. privacy.

Je provider kan wel weten wie welk IP-adres heeft gehad op welk moment. Dat kunnen ze dan eventueel gebruiken tegen hackers die bijvoorbeeld het sasser virus op het internet los laten...
Maar normaal gezien mogen zelfs zij niet zonder toestemming in al die logfiles liggen kijken. Al kan ik me niet voorstellen dat iemand dat sowieso voor de fun wilt doen, lol.

Afhankelijk van je provider heb je een vast of wisselende IP.
Een forum mag in principe niet zomaar je IP doorgeven. Je kunt hun erop wijzen dat dit niet mag, tenzij er in het regelement van het forum is aangegeven dat dit is toegestaan. Je moet er dan wel mee ingestemd hebben.
Tussendoor de regels wijzigen, kan niet zomaar, tenzij ze dit hebben aangegeven.
Als je er problemen mee hebt, kun je de provider van het forum hierop aanspreken, welke dit terug zal koppelen maar het forum.

Jbs hartelijk voor je de uitleg,
tenminste een goed duidelijk antwoord. :cool: :thumb:

Mwah, als iemand op mijn site zit te prutsen en het opzettelijk probeerd te vernielen zet ik ook zijn / haar IP er neer ja.

Op een professionele site als Helpmij of Tweakers ligt dat anders, maar dan nog.. dat bepaald de webmaster wel..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan