Vraagje over kleur toekennen aan cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert19

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7
Ik maak gebruik van de volgende code:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("A1:A50")) Is Nothing Then Exit Sub
With Target
Select Case .Value
Case Is > 0
ActiveCell.Range("A1:G1").Interior.ColorIndex = 6
'Range("B2:L2").Interior.ColorIndex = 46 'oranje
End Select
End With
End Sub

Ik wil graag dat wanneer ik in een cel van reeks A1:A50 een getal invul groter dan 0,
dat die cel geel wordt en de daar aangelegen 6 andere cellen, rechts ervan.
Dat werkt redelijk, alleen wanneer ik nu in de betreffende cel een getal intik wordt die cel geel, maar die andere cellen nog niet, dat gebeurd pas wanneer ik even uit die cel en weer terug. Ik zou verwachten dat het gelijk zou gebeuren, maar het werkt dus niet goed.
Waar kan dat aan liggen, hoe krijg ik het wel werkend?

Een tweede vraagje: de ActiveCell.Range werkt alleen naar rechts toe, die cellen worden gekleurd, is er ook zoiets, waardoor het ook met de cellen naar links zou werken?
Stel ik tik in cel K1 wat in en wil de aanliggende 6 cellen daarvoor, aan de linkerkant, dan gekleurd zien, kan dat ook via ActiveCell.Range of moet ik dat anders doen?
 
Dit kun je ook oplossen met voorwaardelijke opmaak.

I.p.v. 'Celwaarde is' gebruik je 'Formule is'. Je kunt dan de opmaak van een cel koppelen aan de waarde van een andere cel. Bv in cel B2 maak je een voorwaardelijke opmaak op een waarde in cel A2 -> " A2 <> 3 ". Waar of niet waar.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik weet dat het in Excel is op te lossen op een andere manier, maar zou de oplossing graag via VBA zien. Dit omdat ik probeer VBA aan te leren, en dus graag wil weten waarom dingen niet werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan