Beste, ik ben bezig met een basis kassa programmatje,
heb alle produkten zo gezet dat er een produkt per knop staat .
Indien er op een knop gedrukt wordt, moet hij een lijn wegschrijven en de naam en prijs in een listboxje zetten.
het enige die verandert is dat het dus een andere knop is en eenandere naam van deknop ( die ik gebruik om de produktenop te zoeken in de tabel produkten )
dit is wat er deels gebeurt , is nog niet volledig hoor !!
--------------------
Dim prod As Integer
Dim sqlstring As String
naamprod = DLookup("prod_naam", "tbl_produkten", "prod_id = " & Ctl12.Name)
' info = MsgBox("naam produkt = " & naamprod)
' info = MsgBox("soort nr : " & Ctl12.Name & " gratis = " & GRATISJN.Caption & " waarde = " & GRATISJN.Value)
sqlstring = "INSERT INTO tbl_bestel (bestel_prod,bestel_aantal,bestel_gratis,bestel_dagID) VALUES (Ctl12.name,1,0,avond_id.value);"
DoCmd.RunSQL (sqlstring)
------------------------
Nu is mijn vraag, hoe kan ik 1 sub routine schrijven die wordt uitgevoerd als ik op een knop druk van de produkten zodat ik niet heel die reutemeut telkens moet gaan kopieren en plakken per knop ...
het enige die gaat veranderen is dat hij in de sql string ; de knopnaam moet veranderen
alvast bedankt voor de hulp
heb alle produkten zo gezet dat er een produkt per knop staat .
Indien er op een knop gedrukt wordt, moet hij een lijn wegschrijven en de naam en prijs in een listboxje zetten.
het enige die verandert is dat het dus een andere knop is en eenandere naam van deknop ( die ik gebruik om de produktenop te zoeken in de tabel produkten )
dit is wat er deels gebeurt , is nog niet volledig hoor !!
--------------------
Dim prod As Integer
Dim sqlstring As String
naamprod = DLookup("prod_naam", "tbl_produkten", "prod_id = " & Ctl12.Name)
' info = MsgBox("naam produkt = " & naamprod)
' info = MsgBox("soort nr : " & Ctl12.Name & " gratis = " & GRATISJN.Caption & " waarde = " & GRATISJN.Value)
sqlstring = "INSERT INTO tbl_bestel (bestel_prod,bestel_aantal,bestel_gratis,bestel_dagID) VALUES (Ctl12.name,1,0,avond_id.value);"
DoCmd.RunSQL (sqlstring)
------------------------
Nu is mijn vraag, hoe kan ik 1 sub routine schrijven die wordt uitgevoerd als ik op een knop druk van de produkten zodat ik niet heel die reutemeut telkens moet gaan kopieren en plakken per knop ...
het enige die gaat veranderen is dat hij in de sql string ; de knopnaam moet veranderen
alvast bedankt voor de hulp
Laatst bewerkt: