Vraagje over netwerk aanleggen. (Vreselijke icter)

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
GIGANTISCH PROBLEEM (ICTER LEGT HET LOODJE)

Ik had deze vraag ook al op HWI gesteld. Maar daar werd het topic op begrijpelijke reden gesloten. Hopelijk zijn jullie iets aardiger en meer medelevend en kan iemand me een beetje op weg helpen zonder het topic te sluiten alhoewel ik dat best begrijp als dat hier ook gebeurt.

Verder gaat het hele topic niet over illegale dingen en niet vaste regels. Dus voordat iemand oordeelt mods enzo liever eerst het topic doorlezen want ik vind best dat ik hiervoor geholpen mag worden. (Alhoewle ik dat natuurlijk niet beslis)

Het topic is een beetje lang. De text bestaat vooral uit een groot verhaal wat uitlegt waarom ik mijn tegenwoordige netwerk vervang. Dit vooral zodat er zometeen geen vragen zijn waarom ik dit doe en omdat ik hoop dat ik hierdoor vooral geholpen wordt. Want deze situatie, vooral omdat ik veel online game en bijna gepest wordt door een icter. En dit zal nogal boeiend in de oren klinken lijkt mij zo

Om meer ter zake te komen. We hebben hier een netwerk thuis. Zou ook wel moeten anders werd dit lange topic plaatsen wat ingewikkelder. Alleen nu hebben wij al 2 jaar lang een icter in dienst. Aardige gozer en hij doet verder vrij goede dingen. Tot op een dag februari 2007. Ging hij een nieuw beveiligd netwerk neerleggen. Die icter had allemaal praatjes over veiliger netwerk en beveiligde router. Waar hij gelijk in heeft trouwens. En ik dacht nou vet (En ik wist dus niks van netwerken en de nadelen hier aan, ik ging dus met een happy smile de toekomst tegemoet)

Maar nu is het beveiligd en alle poorten zitten dicht. En aangezien een beveiligd netwerk met gesloten poorten geen poorten in geforward kunnen worden (Spellen, want ik ben een gamer en altijd al geweest) is dit niet al te leuk.

En ik ben een gamer die vooral online spellen speelte en die vaak downloads nodig heeft en die zo ongeveer 2 - 3 uur per dag gamed.

DE NADELEN AAN HET NETWERK

Nu moet ik al om een muziek nummertje toestemming vragen om dit te downloaden. Hoe *** kun je het hebben. Ik heb verder weinig inspraak op wat open en dicht gaat. Verder kunnen er maar 10 poorten open voor spellen. (En ik speel ongeveer het dubbele online) Ik word afgesloten van clans (Ook mijn eigen in Halo) en al dat soort dingen. Vriendenkringen die gedeeltelijk weggaan. En dit alles is dus echt allemaal waar en ben er heel serieus over hoe gek het ook klinkt voor de niet gamers.

Dus wat als die icter nu weg gaat? Dat kan dus niet! er is een contract getekend door mijn vader voor 2 jaar, En er is als ik goed de maanden tel nog 1,5 jaar te gaan. Vind het uberhoud een beetje lang. Die 2 jaar ga je niet betalen en zijn werk laten stoppen. Dan is alles voor niks. Hij maakt die periode dus af.

Nou denk je dat je in goed overleg wel wat inspraak kan hebben. Niet dus. E-mails waarin ik eisen stel worden genegeerd.

Ik ging dus een maandje later ongeveer nadat het netwerk er lag ff met me vader overleggen. Me vader vind zo ongeveer alles best. Hij geeft meestal toe aan de icter uit onwetenheid over computers. En zo werd er uiteindelijk gevraagd of een ander netwerk mogelijk is. Komt ie met zijn praatjes dat dat niet goed is voor de computer ivm met onbeveiligd netwerk. Vader zegt dus. Ok ok. en komt ongeveer hetzelfde vertellen aan mij wat de icter zei. En met nadruk op het feit dat hij met een icter in dienst zelf liever geen rare dingen doet.

Alsof ik mijn pc niet schoon kan houden? Ik snap ook niet waarom dat netwerk er moest komen. Ik weet dat icters zo opgelijd worden maar ik kan heel weinig nu. Terwijl ik het geld de middelen en alles er voor over heb om een beter netwerk aan te leggen.

En als je al ziet wat voor mogelijkheden ik heb. Dan is downloaden van films games natuurlijk al helemaal uitgesloten.

LACHWEKKENDE VERHAALTJES VAN ICTER (Mag je best skippen maar misschien leuk om te lezen)

Verder heeft deze icter ook lachwekkende praatjes. Toen ik dus te horen kreeg dat ik niet meer mocht downloaden zie hei dat de politie erachter kon komen en dat ie allemaal mensen kende die problemen hebben gehad:D
En dat deed ie bij mij dus ook. Hij heeft mij zitten te vertellen dat ik op een zwarte lijst stond bij de politie. En dat die in geel met pimpelpaarse stippen kon veranderen als ik doorging met downloaden.

Dat laatste was dus niet serieus. Maar hij zei wel dat als ik verder ging met downloaden dat de politie dan aan de deur kwam.

Een beetje goed en verstand persoon moet toch weten dat de politie nergens achter kan komen en bewijzen kan hebben. Tenzij ze persoonlijke informatie van de provider vragen. Maar dat mag officieel niet eens. Zelfs de politie dus niet.

Die icter probeert mij dus gewoon in de zeik te nemen. Welke normen hij heeft. Ik zal er nooit achter komen. Maar het lijkt wel alsof hij me zit te pesten. En er is niks dat ik eraan kan doen. Alleen een gunstig antwoord op me vraag hieronder zou dat kunnen veranderen.

OPLOSSING VOOR DE PROBLEMEN

Tja er moet toch een oplossing zijn. Dus na goed overleg met mijn vader zei hij van. Tenminste waar het op neer kwam was dat ik met me geld moet doen waar ik zin in heb (Behalve drugs natuurlijk en al dat soort zooi:p ) en dat als ik dat wou zelf maar een netwerk moet leggen. En als ik gezeik krijg O.A. de icter dat hij er noet voor op zou hoeven te draaien en dat ik dan zelf voor de gevolgen zou moeten op draaien

Heel aardig van hem. Alleen nu heb ik persoonlijke reacties op HWI gekregen. ook heb ik op internet gezocht en het bleek zo te zijn dat je maar 1 modem in huis kan hebben. Sluit ik een 2de router op het modem aan dan ziet de icter dat er een 2de netwerk in ons huis is en dan na paar telefoontjes komt hij dus paar dagen later langs met een preek en met paar handelingen die mijn router in de prullenbak zal doen belanden (Niet letterlijk uiteraard, maar het 2de netwerk droompje is dan wel voorbij)

De vraag is dus eigenlijk. Hoe leg ik een netwerk neer zonder dat die icter het ziet. Volgens mij betekent dat een andere modem. Dat kan dus volgens prive berichten op HWI en internet sites niet. In geval ik nog maandelijk extra voor een abbonoment moet betalen dan neem ik desnoods nog een ander bijbaantje. Kortom ik ben tot alles toe in staat. Liever dat dan de netwerk mogelijkheden die ik nu heb. Ik heb op deze manier ook helemaal geen privacy.

Ik kan echt niks op mijn pc nu. Downloaden met toestemming. En dat is zo goed als niks en toestemming duurt zowat een eeuwigheid omdat hij zijn mails nooit beantwoord en vaak telefonisch niet bereikbaar is. Gelukkig kan ik nog wel forummen en hopen dat er mods op helpmij zijn die mijn probleem goed kunnen begrijpen en niet het topic sluiten.

Nog ff paar eisen waaraan het netwerk moet voldoen. En geen luxe eisen maar noodzakelijke eisen

1:Hij mag niet kunnen zien dat mijn computer op een ander netwerk aanwezig is. Hoe dat zal gaan ik weet het niet. Zoals ik al aangaf. Desnoods koop ik dit dat zus enzo en indien nodig een ander abbonoment voor wat dan ook.
Ook mag hij niet zien dat de hele router ineens van het netwerk verdwenen is. En zowel dan is het logisch dat alles weer mis loopt.
2:Lag in games mag. Maar zo min mogelijk. Dus als er alleen een slechter netwerk aangelegd kan worden die aan eis 1 kan voldoen dan hoef ik niet eens zon heel sterk netwerk te hebben.
3:Zo min mogelijk lag maar gamen moet niet van de ene studder op de ander lag gaan. Je moet er wel Acceptabel ( dus niet super goed) halo en shooters mee kunnen spelen.
4:Het budget is 200euro. Indien een netwerk duurder is dan spaar ik daarvoor uiteraard. Maar het liefst binnen het budget.

En nog ff paar vragen

1: In geval er geen oplossing si voor mijn probleem kan ik dan iets imporviseren als dit. Ik ga tijdelijk gamen. Kan ik dan de modem van de icter weghalen en tijdelijk als ik wil gamen een andere modem er voor in de plaats zetten. Of kan de icter dan zien dat zijn hele aangelegde netwerk eraf gehaald is. Of ingeval hij dat ziet kan dat dan ook betekenen dat er eenstoring is. Want als hij dit kan zien dan weten we wat er gaat gebeuren. (Weg netwerk)

2:Wat is de simpelste manier om een entwerk aan te leggen? Ik heb hier al antwoord op gekregen op HWI. Alleen als iemand anders nog een interesante site/s weet op dit gebied geef het alsjeblieft.

De mod op HWI had een soort van waarde dat ze het nogal ongemanierd vond. Wat hij doet vind ik ook ongemanierd. Eisen negeren op Emails terwijl hij er voor betaald krijgt en uberhoud mij dit aandoen terwijl ik nadrukelijk heb gezegd wat ik wou.

Tja ik hoop dus dat de moderators een beetje aardig zijn. Want zo neit dan zal het moeilijk worden om als gamer dit nog anderhalf jaar lang vol te houden. Ik heb verder wel harstikke respect voor de mods mochten ze het sluiten. Dan probeer ik het nog op een ander forum of ik ga mensen bellen.

Omdat er nogal wat vragen in dit topic gesteld worden verwacht ik niet dat alles in een keer beantwoord woord. Ik zou zeggen begin maar vanaf het begin en bless iedereen die mij hiermee wil helpen. Want als ik hier hulp voor krijg dat is dat toch wel een van de grootste waarderingen tegen de persoon toe van vele antwoorden die ik al gekregen heb op helpmij.
Ik hoop dus dat dit nog allemaal een beetje goed komt.
Alvast harstikke bedankt voor reacties.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Nou, wat een betoog !

Het volgende: een goede vriend van me heeft een bedrijf, en ook een zoon.

De problemen waren daar ongeveer hetzelfde !

Ook daar was een bedrijfsnetwerk met een strenge beveiliging, dus zoonlief was beperkt in zijn mogelijkheden.

Inmiddels, na bemiddeling mijnerzijds, heeft de zoon zelf een abbonement bij een kabel-provider genomen voor € 19,95 per maand, en is nu geheel onafhankelijk van het professioneel ADSL-abbonement van zijn vader's bedrijf. !

Interferentie van de een naar de ander is nu niet meer mogelijk, en iedereen heeft er vrede mee!

Succes,

Harry.

Maar je kan toch niet 2 abbonomenten hebben? Maar zowel sluit ik dan gewoon volgens een handleiding ff de modem router e.d. aan zonder problemen.

Ik had in het begin van me topic gezegd dat ik paar maanden geleden geen snars van netwerken wist. Ik weet nu van de 100% informatie die ik nodig heb maar 0,3%
Dus heb ik indien nodig 10x de text capiciteit nodig van wat mijn topic ongeveer bevat. Anders snap ik er geen snars van en doe ik ongeveer hetzelfde wat ik niet al te lang geleden met mijn gebouwde systeem heb gedaan.
Kortom, heb jij een site bron of wat dan ook waar ik alles er in lees incl wat de beste providers zijn en al dat soort dingen. En ook hoe ik alles aan moet leggen.

Srry voor het grote betoog verder. Niet dat je er last van had. Maar dit doe ik vooral omdat ik erop HWI uit me geliefde topicje gekikked werd en dat niet nog eens wou laten gebeuren.

Maar bedankt voor je reactie. Hopelijk zullen er nog meerder volgens.

Verder hoef je toch geen afstandbusjes onder je router te plaatsen he:o :p

EDIT:Misschien een overbodige vraag. Maar de icter kan er ook niet achter komen dat bijv ik een ander abbonoment heb. Want dan gaat ie weer bedrijferig doen alsof we 10TB aan persoonlijke informatie hebben die strict geheim moet blijven.
Conclussie me vader zal gegarandeerd er overeenstemmen om mijn nieuwe netwerk weg te doen en abbonomentjes op te zeggen op het internet die dan ook nog eens een periode zullen hebben waarin je je contract afbetaald op mijn kosten.

Laatst bewerkt:
Beste lijkt mij om het netwerk verder helemaal gescheiden te houden van wat de ict-er heeft aangelegd. Daar ik aanneem dat de ict-er de zaken alleen bekijkt als je vader erom vraagt (of als hij voor zijn periodieke controle langskomt), zal je bekend zijn wanneer hij precies komt.

Helaas meldt je niet hoe je internet-toegang precies geregeld is nu. Is het zo dat er een router staat én een modem (de 2 dingen gescheiden dus), dan zou je de router kunnen vervangen door de jouwe op het moment dat jij wilt internetten/gamen/downloaden. Natuurlijk betekent dat wel dat andere deelnemers aan het netwerk op dat moment wel onderling dingen kunnen doen (bestanden en printers delen), maar dat Internet voor hun dan (tijdelijk) niet beschikbaar is.

Mogelijke problemen als je het 'gewone' netwerk afkoppelt van Internet:
1. Als bij jullie een website draait die vanuit Internet bereikbaar moet zijn, dan is die niet bereikbaar.
2. Als bij jullie een e-mail server draait binnen het gewone thuisnetwerk, dan is die niet bereikbaar vanuit Internet. Dat hoeft geen probleem te zijn, als er een alternatieve e-mail server is die dan tijdelijk de e-mail opvangt en het doorstuurt zodra jullie e-mail server weer bereikbaar is geworden.
3. Jij kunt wel surfen op Internet en e-mail ophalen bij je provider. Anderen kunnen dat in die periode dus niet.

Natuurlijk moet je dan wel weer de 'gewone' router aansluiten zodra je klaar bent met surfen/downloaden/gamen.

Als ik er verder vanuit mag gaan dat je eigen pc verder goed beveiligd is, je een goede firewall en goede anti-virus software draait, dan lijkt het mij dat je gewoon dezelfde software kunt blijven draaien. Heb je die voorzieningen níet op je pc beschikbaar nu, dan zou je kunnen overwegen een nieuwe installatie van je besturingssysteem naast de huidige te doen (op een aparte partitie van je harddisk of op een andere harddisk), die je dan inricht naar jouw eigen smaak (dus met je eigen games, je eigen download-programma's, je eigen firewall, je eigen anti-virus etc.). Die dan gebruiken zodra je je eigen router hebt aangesloten op de modem.

Succes verder,

Tijs.

Ok, nou mijn netwerk is als volgt. Ik heb gewoon een motorolla modem en daar zit een draytek router aan vast. En daar zitten alle utp kabels in die naar alle pc's gaan.

Verder heb ik geen bal verstand van netwerken. Om veel vragen ten gunste van mij te beantwoorden. Zoals dieper erop ingaan hoe mijn netwerk eruit ziet kan ik beter een handleiding gaan lezen. Mijn kennis is totaal 0.

Verder heb ik op mijn persoonlijke mail gehoord op HWI dat als je een andere router aansluit op het modem dat de icter dat dan kan zien. Of ij bedoelde dat ik dat als 2de router gebruikte voor mijn eigen pc. Alleen het is wel zo dat als ik de router tijdelijk vervang als ik ga gamen dat die icter niet meer in kan loggen op die router en als hij dit doet. En hij ziet dat dit niet lukt dan kan hij toch ook zien dat het een andere router is. Want zon ding heeft toch een externe ip

Zitten er verder nog voordelen aan trouwens al ik gewoon per maand betaal en op mijn eigen kamer een eigen modem en router heb?

EDIT:Verder weet ik genoeg van beveiliging en software. Daar heb ik geen info over nodig. Ik heb een goed beveiligde pc en al me games staan er al op. Als er problemen zijn en die zijn er dus in dit geval dan heb ik eerder een handleiding nodig hoe ik een netwerk aan moet leggen aan de hand van mijn eisen. Ook snap ik nog niet helemaal in geval ik gewoon een eigen modem en router neem waarvoor ik permaand precies meot betalen en aan wie wat.

Laatst bewerkt:
Humpe!

Het spijt me maar ik volg je niet helemaal. Wat probeer je te zeggen:o

Ik zie motorola staan in je bericht.. Hebben jullie kabel-internet?

Indien ja, dan zou je een adsl-internetverbinding kunnen nemen, alleen voor jouzelf. De rest van het netwerk gebruikt dan de kabel-internetverbinding, en jij de adsl-internetverbinding.

Indien nee (dus een adsl-internetverbinding), dan kun je ook een eigen nieuwe adsl-verbinding laten aanleggen, maar dat zou (navragen natuurlijk) kunnen betekenen dat aansluitkosten voor een extra telefoonlijn betaald moeten worden. Overigens zou in dat geval je natuurlijk kunnen kijken of kabel-internet voor jou mogelijk is.

Een kabel- resp. adslmodem krijg je tegenwoordig bij zo'n beetje elk abonnement erbij geleverd (in doe-het-zelf pakketten). Normaal gesproken moet iedereen met een beetje verstand en leesvermogen met behulp van de handleiding die zelf kunnen aansluiten.

Succes,

Tijs.

Ik heb casema breebdand (is kabel volgens mij) en provider is orange.
Hoe sluit ik dan adsl daarop aan.

En om voor de zoveelste ker in herhaling te vallen (Wil gewoon heel zeker zijn) de icter kan dan niet zien dat er een adsl netwerk bij mij thuis is?

EDIT:Wat is sneller ADSL of kabel. En is er rond mijn budget iets goeds te vinden. En heb je met adsl gedoe ook een router nodig?

Laatst bewerkt:
Ik heb casema breebdand (is kabel volgens mij) en provider is orange.

Je bedoelt met "provider is orange":
a. Je mobiele telefoonabonnement
b. Jullie vast telefoonabonnement
???

Voor adsl heb je een vaste telefoonverbinding nodig. Is die er niet of niet geactiveerd, overleg dan met de adsl-provider hoe op die telefoonlijn een adsl-signaal te krijgen is en of daar maandelijkse kosten aan verbonden zijn.

Als je adsl hebt, dan kan de ict-er dat niet zien, want het is een ander netwerk dan het kabel-internetnetwerk.

EDIT:Wat is sneller ADSL of kabel. En is er rond mijn budget iets goeds te vinden. En heb je met adsl gedoe ook een router nodig?

Adsl is er in van allerlei smaken, bovendien hangt het ook nog vanaf in welke regio je woont welke adsl-providers je kunt nemen. Kijk even bij de volgende websites, en doe de postcode tests om te zien of die providers in jouw buurt adsl kunnen aanbieden, welke snelheden en tegen welke kosten:
www.quicknet.nl
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1879574
www.tele2.nl
www.xs4all.nl
www.demon.nl
http://www.orange.nl/adsl/

en er zijn nog meer providers ook. Hopelijk kunnen anderen nog wat meer links geven naar andere adsl-providers.

Succes,

Tijs.

Ik heb een vaste telefoon lijn. Mobiel ook natuurlijk maar het ging om vast en dat heb ik ja.
Verder heb ik alle sites van de providers eens bekeken alleen hoe zoek ik precies op postcode. Ik zie op sommige sites zoals kpn wel zoekvakjes. Alleen die zijn blijkbaar niet voor het doeleinde geschikt om je postcode in te toetsen.

Verder heb ik ook eens gehoord dat xs4all het beste is. Of is dit neit zo.

EDIT: Alleen op de site van xs4all zie ik een postcode en huisnr vakje. Alleen de resultaten leveren allemaal wireless internet op. Maar ik wil geen wireless want dat lagt me hele games naar de haaien.

mijn postcode en huisnr is 5371vx huisnr 40. (Ik zal vast geen persoonlijke informatie mogen geven maar ik zie wel of dat niet mag, srry als dat zo is)

Dan kun je het zelf ook ff zien.

Laatst bewerkt:
Je kunt bij Xs4all ook gewoon bedraad aansluiten en het draadloze gedeelte negeren op hun draadloze modems.

Zie hier dat de draadloze modems ook gewoon 4 bedrade aansluitingen hebben.

Overigens worden ze modems genoemd op de website van xs4all, maar het zijn eigenlijk modem-router combinatie-apparaten (dus modem & router in 1 apparaat).

Tijs.

Nou dit is dat wat bedoelde, goeden morgen allemaal.

Ik heb nog paar kleine vraagjes.

Vraag1:

Als ik op XS4ALL dan me postcode en huisnr intoets en je ziet de 4 mogelijkheden zoals ADSL Basic en ultra. Als ik dat op die pagina bestel krijg ik dus zon wireless modem een abonoment en ik kan dan ook gewoon kabel internet ervan maken.
Of zit het anders in mekaar?

Vraag2:

Ook zou ik willen vragen of dat wireless modem dat ik erbij krijg of dat wel goed is. Of kan ik beter een ander modem kopen. Is het uberhoud handiger om een aparte router te nemen of is dit zinloos.

Vraag3:

Als ik zon abbo neem dan betaal ik toch ook voor de vaste telefoon lijn. Maar wordt het abbo die we er nu dan op hebben vervangen of vergis ik me. Nee toch want de telefoon zit toch op dat andere netwerk?

Om alles nog ff op een rijtje te zetten. Hier is alles wat ik tot zover begrijp.

Ik zoek dus op postcode en huisnummer. Ik bestel ADSL Basic (Bijvoorbeeld) Ik krijg een wireless modem en ik betaal dus waarschijnlijk ook voor de vaste telefoon lijn en abbonoment voor internet.

En dan krijg ik over paar weekjes alle zooi aan de deur en dan moet ik aan de hand van een handleiding alles aanleggen. Zo ja dan snap ik alles.

Als er nog iets te corigeren valt zeg het ff. Ik wil het wel goed doen.

Laatst bewerkt:
En nog iets. Ik heb een vraagje over XS4all. Ik zie soms wel reclames die internet aanbieden voor tussen de 10 - 20 euro per maand voor al 10mb internet. Lijkt xs4all nou zo duur of vergis ik me daar in.

Laatst bewerkt:
Ook krijg ik op de ADSL aanvraag bij blz 4/9 dit te zien.

--​

ADSL telefoonnummer
Vul het telefoonnummer in waarop u de ADSL verbinding wilt laten aansluiten.

ADSL telefoonnummer: 'Invulvakje'

Vinkje of open laten Op deze telefoonlijn is nu geen ADSL actief
Vinkje of open laten Op deze telefoonlijn is nu ADSL actief

--------------------------------------------------------------------------------

De lijn wordt niet gebruikt als:

alarmlijn, tenzij u toestemming hebt van de alarmcentrale
pinautomaat-lijn
meervoudige-, groeps- of doorkiesaansluiting

Vinkje of open laten De telefoonlijn voldoet aan bovenstaande criteria

--------------------------------------------------------------------------------

U bent verantwoordelijk voor het gebruik van de lijn:
de lijn staat op uw naam, of u hebt toestemming van de eigenaar voor aanvraag
De ADSL aansluiting zal niet worden gebruikt voor een internetcafé (Hebt u een lijn voor een internetcafé nodig? Neem contact op met afdeling Maatwerk)

Aankruizen Mijn aanvraag voldoet aan bovenstaande voorwaarden

--​

Nou is mijn vraag, wat moet ik unvullen bij ADSL telefoon nummer. Is dat me gewone vaste lijn?
En hoe weet ik dat de telefoonlijn voldoet aan de eisen die hierboven vetgedrukt staat aangegeven.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog paar kleine vraagjes.

Vraag1:

Als ik op XS4ALL dan me postcode en huisnr intoets en je ziet de 4 mogelijkheden zoals ADSL Basic en ultra. Als ik dat op die pagina bestel krijg ik dus zon wireless modem een abonoment en ik kan dan ook gewoon kabel internet ervan maken.
Of zit het anders in mekaar?

als je bedoelt met kabel internet dat je met een netwerkkabel je pc met de modem-router verbindt dan heb je dat goed. Zet dan wel in de modem-router (zodra binnen en aangesloten op je pc) de draadloze component uit

Vraag2:

Ook zou ik willen vragen of dat wireless modem dat ik erbij krijg of dat wel goed is. Of kan ik beter een ander modem kopen. Is het uberhoud handiger om een aparte router te nemen of is dit zinloos.

Het heeft geen zin een andere modem of router te kopen: Deze router-modem is door xs4all getest voor hun netwerk, en doet het prima. Bovendien zal de helpdesk bij vragen altijd van je eisen dat je hun modem-router aansluit, omdat ze anders geen idee hebben wat er allemaal met andere merken/types modem-routers aan de hand zou kunnen zijn.

Vraag3:

Als ik zon abbo neem dan betaal ik toch ook voor de vaste telefoon lijn. Maar wordt het abbo die we er nu dan op hebben vervangen of vergis ik me. Nee toch want de telefoon zit toch op dat andere netwerk?

Je betaalt nu al voor de vaste telefoonlijn, dus dat verandert niet. Ook je telefoonabonnement wordt niet vervangen. Je betaalt alleen (extra) voor het adsl-abonnement.

Om alles nog ff op een rijtje te zetten. Hier is alles wat ik tot zover begrijp.

Ik zoek dus op postcode en huisnummer. Ik bestel ADSL Basic (Bijvoorbeeld) Ik krijg een wireless modem en ik betaal dus waarschijnlijk ook voor de vaste telefoon lijn en abbonoment voor internet.

Klopt helemaal. Als het goed is betalen je ouder (nu al) het abonnement voor de vaste lijn. Zie bij vraag 3

En dan krijg ik over paar weekjes alle zooi aan de deur en dan moet ik aan de hand van een handleiding alles aanleggen. Zo ja dan snap ik alles.

Inderdaad. Goed gezien. Zie voor de andere vragen mijn volgende postings

Als er nog iets te corigeren valt zeg het ff. Ik wil het wel goed doen.

Tijs.

En nog iets. Ik heb een vraagje over XS4all. Ik zie soms wel reclames die internet aanbieden voor tussen de 10 - 20 euro per maand voor al 10mb internet. Lijkt xs4all nou zo duur of vergis ik me daar in.

Klopt wel redelijk, vandaar mijn suggestie om goed te vergelijken wat de voorwaarden van de abonnementen zijn, of je een duur telefoonnummer moet bellen voor ondersteuning etc.
Overigens heeft xs4all niet voor niets enkele malen een goede beoordeling gekregen als provider: Geld zegt ook niet alles, ondersteuning, betrouwbaarheid etc. zijn ook factoren die moeten meetellen bij je adsl-keuze.

Tijs.

Ook krijg ik op de ADSL aanvraag bij blz 4/9 dit te zien.

--​

ADSL telefoonnummer
Vul het telefoonnummer in waarop u de ADSL verbinding wilt laten aansluiten.

ADSL telefoonnummer: 'Invulvakje'

Vinkje of open laten Op deze telefoonlijn is nu geen ADSL actief
Vinkje of open laten Op deze telefoonlijn is nu ADSL actief

De lijn wordt niet gebruikt als:

alarmlijn, tenzij u toestemming hebt van de alarmcentrale
pinautomaat-lijn
meervoudige-, groeps- of doorkiesaansluiting

Vinkje of open laten De telefoonlijn voldoet aan bovenstaande criteria

U bent verantwoordelijk voor het gebruik van de lijn:
de lijn staat op uw naam, of u hebt toestemming van de eigenaar voor aanvraag
De ADSL aansluiting zal niet worden gebruikt voor een internetcafé (Hebt u een lijn voor een internetcafé nodig? Neem contact op met afdeling Maatwerk)

Aankruizen Mijn aanvraag voldoet aan bovenstaande voorwaarden

--​

Nou is mijn vraag, wat moet ik unvullen bij ADSL telefoon nummer. Is dat me gewone vaste lijn?
En hoe weet ik dat de telefoonlijn voldoet aan de eisen die hierboven vetgedrukt staat aangegeven.

Als het een gewone analoge telefoonlijn is, waar geen alarmcentrale aan is aangesloten en waar nog nooit adsl overheen gelopen heeft zou je lijn moeten voldoen. Let er wel op dat:
1. Je hoogstwaarschijnlijk moet aanvragen dat je momenteel nog geen adsl-signaal op deze telefoonlijn hebt.
2. Je even bij hun verkoopafdeling navraagt wat bedoeld wordt met doorkiesaansluiting. Als daarmee zgn. pre-select wordt bedoeld, zou het kunnen zijn dat je Orange telefoonlijn wel degelijk zo'n doorkiesaansluiting is. Leg gewoon alle abonnementinformatie van de Orange telefoonlijn in de buurt als je deze vragen stelt aan de verkoopafdeling.

Je zult (zodra je op alle vragen het juiste antwoord weet) gewoon je telefoonnummer opgeven van de Orange vaste telefoonlijn.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan