Vraagje over nvu

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmmaV

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Kan je met nvu een pagina als een css-bestand opslaan?

Want ik heb dat eens gedaan via de optie 'Opslaan als: alle bestanden' en dan vb website.css in te typen. Dat lukte, maar toen ik het later terug wou openen werkte het niet meer.

bedankt alvast :)
Emma

Lijkt me niet. Een webpagina is namelijk altijd een html-bestand. Je kan weliswaar een css-bestand gebruiken om de opmaak van de html-pagina te regelen, maar met alleen een css-bestand heb je geen webpagina.

In Windows worden bestanden herkend aan de extensie: wat er achter de punt staat.
Als je nou .html verandert in .css, kun je dat prima opslaan. Maar bij openen 'denkt' een programma dan, dat het een .css-bestand is. Terwijl het html is. Dus dat gaat niet goed.
Ongeveer alsof ik jou 'n Franstalig boek geef met 'n Duitse kaft. Dan kun je lang zoeken in je Duitse woordenboek wat iets betekent.

.css en .html zijn allebei gewone tekstbestanden, maar 'n programma als nvu behandelt ze verschillend.
Even terzijde: als nvu goed werkt, prima. Maar je weet dat het niet meer wordt onderhouden en dat Kompozer de opvolger is? Daar is in ieder geval 'n groot aantal bugs uitgehaald.

Even terzijde: als nvu goed werkt, prima. Maar je weet dat het niet meer wordt onderhouden en dat Kompozer de opvolger is? Daar is in ieder geval 'n groot aantal bugs uitgehaald.

Dat wist ik dus niet :p
Ik ben momenteel wel al weer bezig in Dreamweaver maar misschien dat ik nog overschakel naar Kompozer.
Dank u wel voor de antwoorden (=

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan