Vraagje over quad core en sixcore

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
327
Hoi!

2 vraagjes heb.

1. Wat is sneller een quad core processor met een kloksnelheid van 4,2 GHZ stock of een sixcore met een kloksnelheid van 3,3 ghz stock?
2. Is am3 en am3+ compitable met elkaar? Dus kan een am3+ cpu in am3 mobo en andersom?

Thanks alvast!
 
Naar mijn weten kun je wel een am3 cpu in een am3+ mobo doen.
Maar je kunt geen am3+ cpu in een am3 mobo doen.
En ik weet niet welke processors jij in gedachte had, maar op http://www.anandtech.com/bench/CPU/2 kun je naar benchmarks van cpu's kijken.
 
haha bedankt!
Dus zoals ik het uit uw antwoord opmaak heb ik iets meer aan de sixcore op langer termijn?
Het maakt mij niet uit zolang windows 7 en office en internet en alles maar zo snel mogelijk gaat draaien.
 
Ja, maar wat voor cpu heb je nu dan in je pc ?
want als je snelheidswinst wil kun je misschien beter naar een ssd kijken.

(en zeg maar jij :p)
 
haha nu x2 250. maar die zet ik in andere pc. Die is nog wel snel zat hoor haha.
Maar ben blij dat ik nu weet dat ik toch voor sixcore moet gaan, ik twijfelde even gezien de hogere kloksnelheid van de quadcore.
 
licht er aan wat je doet als je games speelt dan heb je meer aan een hoger geklockte quad core puur omdat games vaak niet meer dan 2 core's gebruiken
gebruik je programmas die juist veel core's gebruiken dan is een hexacore cpu een goede keuzen
 
Hoi!

Gamen doe ik eigenlijk zelden.
Ik gebruik wel virtuele machines voor school, tegelijk met office, msn, internet, outlook, windows mediaplayer.
Zoals ik al zei wil ik er wel een tijdje mee door kunnen dus wat denkt u.

Daarnaast wil ik er 8 gb inzetten. Ik heb nog een latje van 4gb op 1333 mhz, ik kan dezelfde erbij kopen.
Zou ik dat doen, of is het verstandiger om 2 x 4 gb op 1600 mhz te kopen? Is ongeveer 15 euro meerr. Kortom merk je het verschil bij gewone office taken.
 
Laatst bewerkt:
ik zeg koop altijd 2 dezelfde latjes anders kan je compatibillity problemen ondervinden
als het 15 euro scheelt is het niet zo erg

voor office taken merk je het niet maar voor virtuele machines wel daar is extra ram en meer core's de juiste zet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan