vraagje over spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vroemvroem

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Heej hallo

Ik heb 2 spellen:
ghost recon en C&C renegade,

bij allebei als het intro zich afspeeld blijft hij haperen met beeld en geluid.

ik heb directx 8.1 er op zitten en een GForce 2 MX 400
, 500 MHZ en 384 MB intern geheugen.

hoe krijg ik dit zo dat alles vloeiend loopt?
ik kan ghost recon normaal spelen zonder haperingen, ja af en toe op internet online maar dat komt door de verbindingen.

Bij C&C Renegade hapert ie zelfs in het spel!

Hellllupppppp (alvast bedankt!)

Bijlagen

• m. jackson.gif
    m. jackson.gif
    24 KB · Weergaven: 14
Hoi

Heb je al geprobeerd als je zo min mogelijk progjes op de achtergond draait. Zoals firewall/virusscanner.
Welke processor heb je overigens.

trage spellen

Dat C&C Renegade niet soepel draait komt volgens mij toch echt door de specs. van je systeem ben ik bang :confused:

Een 500 Mhz. CPU en je videokaart zijn de bottleneck.

Probeer het spel in ieder geval zo sober mogelijk te spelen dwz. schakel zoveel mogelijk speciale effecten uit of probeer desnoods een lagere resolutie en stel je kleuren evt. in op 16 bits.

Suc6

Ik heb een AMD k6 processor, maar Ghost recon staat 450 MHZ voor, het spelen gaat goed, alleen dat intro filmpje hapert als een kanarie :(

dat moet op 1 of andere manier wel op te lossen zijn?

trage spellen

Ik heb een AMD k6 processor, maar Ghost recon staat 450 MHZ voor

Ja en voor Renegade ook.

Maar dat zijn de minimale eisen waaraan een systeem dient te voldoen.

Deze worden door de uitgevers van het spel vaak veel te laag gehouden, puur uit commerciele belangen.

Die 500 Mhz. kan desondanks toch tekort schieten als je een paar extra effecten in je spel wil hebben.

Nogmaals in theorie zou Renegade moeten draaien maar hoe snel dat zegt de uitgeverij er nooit bij.

Zorg in ieder geval dat je Windows "schoon" is en je schijf gedefragmenteerd en geen fouten bevat.

Zorg dat je de laatste detonator drivers van Nvidia gebruikt.

En als laatst spelle het spel zo kaal mogelijk, je zal zien dat het dan beter zal gaan.

Een voorbeeldje, Ik heb C&C Generals die schrijft minimaal 1 Ghz. voor maar ze bevelen 2 Ghz. aan :8-0:
Maar zelfs met mijn systeem (zie systeemknop) wil het soms eventjes schokken)

Dat het intro filmpje niet soepel draait hoeft niet te liggen aan de hardware maar kan allerlij oorzaken hebben.

Suc6

Re: trage spellen

Bij mij werd er precies hetzelfde gezegd, je PC is gewoon niet snel genoeg!
Draai je met win98 of XP?
Probeer anders als je XP gebruikt gewoon Win98 dan draaid het misschien wel goed.........

Suc6

Re: Re: trage spellen

Geplaatst door diekkie
Probeer anders als je XP gebruikt gewoon Win98 dan draaid het misschien wel goed.........
ik ben bang dat dat niet echt super veel uitmaakt...
idd, 500 mhz ís gewoon té laag voor C&C Generals...
ze zetten die min requirements altijd wat lager, zodat ook mensen die spellen kopen, die een wat mindere pc hebben (denk ik...en dat is niet alleen bij deze 2 spellen zo ;))
wil je ze toch nog een beetje draaien, zou ik ff de adviezen van tron opvolgen :thumb:

Ik heb C&C Renegade ook op hetzelfde systeem als jouw gespeeld (PIII 500, 384mb, GF2MX400 64mb AGP) en ook schokte alleen het intro filmpje.

De rest liep redelijk soepel op 1024x768, 32bit. Maar dat liep nog maar net goed. Met hevige gevechten ging et schokken.

Mijn conclusie; Je pc kan et nog net trekken. Kijk er niet raar van op dat et vaak nog wel schokt. Dat et introfilmpje schokte, had ik ook last van.

Wat Tron schreef is natuurlijk goed, maar je hebt het spel natuurlijk niet gekocht om op een lage resolutie te spelen.
Het nadeel is [en dat heb ik ook] onze systemen zijn gewoon te traag.
Dus die lagere instellingen zijn dan de enige oplossing maar of het het spel ten goede komt................ ;-)

als ik het goed begrijp is er maar 1 oplossing dus :S

nieuwe processor aanschaffen!

het heeft niks met mn divx codecs te maken he? want ik zag dat het intro filmpje wel een avi bestand is

Geplaatst door vroemvroem
als ik het goed begrijp is er maar 1 oplossing dus :S

nieuwe processor aanschaffen!

het heeft niks met mn divx codecs te maken he? want ik zag dat het intro filmpje wel een avi bestand is

Nee, en een beter cpu alleen zou niet superveel uitmaken. Ik denk dat je kaart et ook maar net aankan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan