• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje over splitten van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisje181

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Berichten
106
Hallo,

is het mogelijk om de bedragen op een blad te splitsen op basis van het code field.
Bijgevoegd een documentje, waarbij de bedoeling is dat ik het bedrag van de desbetreffende code onder het goede lijstje kan krijgen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld file.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 31
Code:
Sub hsv()
Dim sn, i As Long, ii As Long, z As Long, s As Long, a As Long, c00 As String
sn = Cells(3, 1).CurrentRegion
ReDim arr(UBound(sn), UBound(sn))
For i = 1 To UBound(sn)
    s = 0
    If InStr(c00, sn(i, 2) & "|") = 0 Then
              c00 = c00 & sn(i, 2) & "|"
              arr(z, 0) = sn(i, 2)
         For ii = i To UBound(sn)
            If sn(ii, 2) = sn(i, 2) Then
                       s = s + 1
               arr(z, s) = sn(ii, 1)
             If a <= s Then a = s
           End If
         Next ii
       z = z + 1
    End If
 Next i
Cells(3, 6).Resize(a + 1, UBound(arr)) = Application.Transpose(arr)
End Sub
 
Daar snap ik even helemaal niks van. Maar in het originele bestand moet het van de ene sheet naar de ander. En verspreid over meerdere plekken in het tabblad.

Is er niet een formule achtig iets voor zodat ik kan splitten, of kan je een zeer duidelijke beschrijving plaatsen zodat ik de code van jou kan aanpassen zodat het voor mij werkt. Het gaat namelijk om in totaal 48 rijen
 
Dan had je dat even moeten vermelden.
Plaats dan ook een bestand met de gegevens waar ze moeten komen.
Misschien komt er nog iemand voorbij die er naar wil kijken.
 
het originele bestand kan ik niet posten, omdat het mijn kasboek bestand is. Ik had juist een voorbeeld bestandje aangemaakt, zodat ik het zelf erin kan zetten zodat ik het zelf ook snap.
 
Verwijder belangrijke info en plaats het met fictieve getallen.
 
maar dan snap ik het zelf toch niet? Ik probeer het zelf ook te snappen wat ik moet doen, zodat ik het in de toekomst zelf kan maken en aanpassen.
 
Dat zal, maar ik snap toch niet wat jij bedoelt.
Als er al een oplossing voor is, zal de uitleg ook wel volgen, denk je niet?
 
Hier het lege bestand, heb even paar betalingen er in gezet.

Wat de bedoeling is dat de kolom uitgaven op het blad (januari tot en met december) dus wordt gecheckt op een bepaalde code. de bijbehorende bedragen moeten dan naar het 2e tabblad worden gekopieerd onder de goede categorie.

eventueel bedragen toevoegen kan en mag, het gaat per getal in 1 vakje, en de code wordt automatisch toegewezen als je de categorie van de UITGAVEN kiest in de dropdown field ernaast.
 

Bijlagen

  • kasboek (leeg).xlsx
    731,6 KB · Weergaven: 23
Ik heb de formules in kolom AF van tab januari *1 gedaan om er echte getallen van te maken.
De formules staan erin.

Kijk maar eens wat er eventueel aan schort.
 

Bijlagen

  • kasboek (leeg).xlsx
    733,6 KB · Weergaven: 27
Het gaat helemaal goed, heb alleen de format voor negatieve getallen zelf aangepast. Maar de formule is praktisch en prima werkend voor mij
 
Ik vind dat je het je zelf wel moeilijker maakt om het bedrag van 134,53 in 5 kolommen te plaatsen
Waarom gebruik daar niet simpel 1 kolom voor.
Dan heb je kolom AD en AF ook niet nodig en kun je de bedragen van inkomsten rechtstreeks optellen met de formule =SOM(G5:G49)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan