vraagje over temp van cpu e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gridje

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2004
weet iemand wat tussen welek temeraturen de cpu en HDD moeten zitten zonder problemen te krijgen? Ik heb 2 programma's gedownload, Harware Sensors Monitor en Speedfan, maar ik weet niet welke temp ik moet instellen voor mijn pc. Ik heb een pentium 4. KAn iemand mij verder helpen?:confused:

je hebt een pentium 4, maar hoe snelle pentium 4 heb je? en wat zijn je temperaturen?

rond de 40 / 45 graden is nog ok.
Richting 60 graden wordt te hoog.

op dit moment geeft hij aan:

mainboard 54 C
CPU1 44 C
HDD1 49 C
Fanspeed 2556

maar dan doe ik niets, dus nietas downloaden of branden of wat dan ook

sorry voor de vele berichtjes hoor, ik ben trouwens alleen war rar files aan het uitpakken

voor zover ik weet heb ik een pentium 4 2.6 ghz. hd(seagate) van 120 gb, 512 ddr ram

54 is aan de hoge kant, maar niet zorgelijk.
Ovgerweeg een grotere ventillator op de cpu, en/of een systeem-kast ventillator. Die maakt een luchtstroom in je kast.

het is toch een beetje vreemd, ik heb deze pc zo standaard gekocht. Je zou toch verwachten dat het dan toch zo allemaal goed moest zijn. Maakt het uit dat hij gemiddeld zo'n 10 uur aanstaat per dag, en sosm langer?(als ik een film aan het downloaden ben)

Nee hoor is geen enkel probleem. Zeker als je je PC ergens gekocht hebt als heel systeem (en niet zelf hebt samengesteld of ge-upgraded) hoef je je totaal geen zorgen te maken. Het is aan de fabrikant de koeling van de hardware goed te verzorgen. Waar jij wel wat aan kunt doen, is controleren of de luchttoevoer (meestal onderaan vooraan) niet geblokkeerd is (pc op vloerbedekking ect.). Helaas vermeld je niet of het hier om een laptop of om een dekstop-pc gaat. Bij laptops is het vaak zo dat de temperaturen wat hoger zijn dan bij desktop-pc's. Maar nogmaals, je hoeft je geen zorgen te maken en al helemaal niet om je pc lang achter elkaar aan te laten staan. Al laat je je PC 7 dagen per week aanstaan, dit is geen enkel probleem. (alleen slijt je pc sneller, maar dat is logisch, maar ook niet zorgelijk!!)

Groet,

Steven

het is geen laptop maar een dekstop. Het enige waar ik nog een beetje mee zit is dat de fan het niet de hele tijd doet zie ik nu met dat programmaatje. klopt dat of hoor dat ding de hele tijd te koelen?

Bij een laptop is het zo, dat deze alleen koelt als dat echt noodzakelijk is. Het zou dus heel goed kunnen dat je koeler afslaat, als de temperatuur nog laag genoeg is. Het komt ook wel eens voor, dat al die leuke programmaatjes niet de juiste informatie weergeven. Je kunt daardoor beter je kast even openmaken en zelf kijken of alles draait of niet, maar nogmaals, ik snap niet zo goed waar je je zorgen over maakt, het is een pc uit de fabriek met garantie, dus als het fout gaat, krijg je gewoon een nieuwe.

Groet,

Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan