Vraagje oververhitte proc!

Status
Niet open voor verdere reacties.

onnoman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Is het mogelijk dat je helemaal geen beeld meer krijgt na het veranderen van de cpuinstellingen in de bios?

ik zit nl. met een probl. dat mijn computer zelfs helemaal niet meer opstart, en ik denk dat dat komt door een oververhitte processor.

Kan een goed koelsysteem, of koeler dermate hulp bieden bij de voorkoming van dit soort verschijnselen?
-----
Ik zit met een veelvoorkomend probleem.
Eerst ging de computer na een paar minuten uit in de os.
nu komt er heel soms zelfs een geluidje uit, en ik voel vervolgens ook dat mijn proc in een razendtempo keiheet wordt en zelfs helemaal geen beeld.

de gouden tip wordt beloond

Als jij in jouw bios zou kunnen isntellen dat je CPU op een andere spanning moet gaan werken als dat normaal is dus eigenlijk overclocken dan ja is het logisch dat hij veel warmer wordt als normaal, meestal gaat dit niet lang goed en zal de processor dan ook stuk gaan, ik zal niet zeggen dat dat nu ook bij jouw zo is maar als je zelf al zegt dat je hebt zitten wijzigen in de bios.....

Heb je nog een andere processor liggen of kun je die lenen bij iemand, na wisselling van CPU zou de bios standaard waarden automatisch moeten invullen zodat een nieuwe processor het gewoon doet.

haal gewoon de bios baterij er uit voor 10 minuten,
en de stroom kabel uit het stopcontact.
probeer na die 10 minuten de baterij terug en dan starten.

Dat is ook een oplossing, helaas komt het dan ook wel eens voor dat alle aangepaste instellingen die al gepleegt waren verloren gaan.
Maar goed als dat niet uitmaakt dan.....doen

Laatst bewerkt:
als tie dus niet start heb je weinig aan die instellingen ;)
dus moet je dan maar even sliken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan