vraagje van een digibeetje

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Ben 60plus en heb nog niet zo heel lan(1 jaar) een computer en wildde graag het volgende vragen: Ik wil graag een schijfopruiming doen. Wat kan ik het beste aanvinken? om niet in de problemen te raken. Ik durf n.l. niet "oude bestanden comprimeren" aan te vinken. Weet n.l. niet precies wat men daarmee bedoeld. Ik ben zelf momenteeel niet in de gelegenheid om computerles te nemen en heb al veel geleerd door zelf met een boek de computer eigen te maken en door foutjes heb ik ook veel geleerd.

Verder nog dit: als ik klik op downloaded programfiles dan krijg ik een menuutje waar staat: activeXbesturingselement beschadigd. wat beterkent dit voor miojn computer en wat kan ik evtl. zelf hier aandoen. Graag een wat gemakkelijk antwoord graag als dit kan, daar ik idd. een digibeetje ben :).

Welkom op Helpmij,

Je hebt je vraag gesteld in de sectie feedback. Dit onderdeel is bedoeld om feedback te geven over Helpmij.nl. Daarom heb ik je vraag verplaatst naar het onderdeel Windows Vista, mocht je een andere Windows versie gebruiken laat dat dan even weten, dan kan deze vraag naar de juiste plek verplaatst worden.

Succes met je vraag!

welkom op helpmij

Hallo Epic,

Ik heb Windows XP professional.

gr.Lievertje

http://home.versateladsl.be/vt632929/Tips.html zei:
Indien je de functie "oude bestanden comprimeren" gebruikt dan verwijder je helemaal niets! Het zit zo : windows ontdekt dat bepaalde bestanden bijna nooit of helemaal niet worden gebruikt, en die nemen ten slotte veel plaats in op de schijf. Daarom stelt windows voor om die bestanden in een gecomprimerde vorm te bewaren : daardoor wordt de opgeslagen hoeveelheid informatie kleiner, en blijven de bestanden beschikbaar voor gebruik. Een klein nadeel is dat het openen van die bestanden (wat bijna nooit gebeurt) wat langer zal duren omdat ze eerst gedecomprimeerd moeten worden.

Ik heb even gezocht op "oude bestanden comprimeren" via Google en de 3de link gaf mij deze uitleg. Zelf gebruik ik die functie nooit, maar ik heb dan ook geen gebrek aan ruimte.

Mijn advies is: als je verder geen ruimte te weinig hebt zou ik de bestanden niet comprimeren. Qua snelheid heeft het geen enkel nut en als je ineens een bestand wilt openen die gecomprimeerd is dan duurt dit lang(er) dan anders omdat deze eerst gecomprimeerd moet worden.

vraag digibeetje

Beste BReezer

bedankt voor de uitleg. Heb jij of iemand anders nog een antwoord op mijn tweede vraag?

gr. Lievertje

Het activeX besturings element dat beschadigd is heeft geen invloed op de prestaties van uw computer. Het zou kunnen zijn dat een klein onderdeeltje van een programma of bijvoorbeeld op een website niet geheel goed word weergegeven...Dit is total geen ramp. U moet dit zien als een hulp programmaatje die ervoor zorgt dat bepaalde bestanden geopend kunnen worden. Er is totaal geen nood!
Wzls, Stefan

PS Respect!! 60+ en durft te computeren!! Coool

vraag digibeetje

Stefan,
bedankt voor je antwoord en het bemoedigend compliment.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan