Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Hoi

1. De CPU bestaat uit een instructiegedeelte en de in- en uitvoerkanalen (bussen). wat is de werking van de drie componenten van het instructiegedeelte van de CPU.

2. De CPU bestaat uit een instructiegedeelte en de in- en uitvoerkanalen (bussen). wat is de werking van de drie bussen van de CPU.

3. Wat is een chipset? Licht ook de werking van de North en South Bridge toe.

4 Wat zijn de verschillen tussen IRQ, DMA en busmastering.

5 Wat zijn de verschillen tussen een sector, spoor en een cylinder.

6 VAn welke twee punsten is snelheid van de harde schijf afhankelijk?

7 Hoe bepaalt de adresbus de maximale omvang van het interne geheugen?

8 Waarom zullen fabrikanten van chipsets proberen hun producten te integreren op steeds minder chips?

9 Waarom past een Intel-processor niet op een moederbord dat voorzien is van een AMD 760 chipset?

10 Waarom worden door het filesysteem FAT bij harddisks niet de adressen van elke sector bijgehouden, maar slechts adressen van clusters van meerdere sectoren?

Laatst bewerkt:
Volgens mij word het begrip helpmij iets te ruim genomen door sommige mensen, het is geen helpmijmetmijnhuiswerk.nl

3) De chipset bestaat uit twee of meer chips, die samen het hart van een moederbord vormen. Alle onderdelen worden verbonden dmv de chipset. De meeste chipsets bestaan uit een Northbridge (die CPU, geheugen, AGP etc verbindt) en een Southbridge (die PCI en andere I/O verbindt).
6) Het toerental, de toegangstijd, de interface en de buffer.
8) Minder kosten (minder chips en minder ingewikkelde structuur van moederborden).
9) Een AMD 760 is gemaakt voor Socket A AMD CPU's. Aangezien een Intel een totaal andere architectuur heeft en ook niet pincompatible is met de AMD's, zal het niet lukken.

De rest is een redelijk lange uitleg, dat zoek je zelf maar op... We willen je wel helpen, maar het is niet de bedoeling dat je hier al je schoolvragen gaat neerzetten en wacht tot wij alles lekker oplossen.

Geplaatst door Steve
3) De chipset bestaat uit twee of meer chips, die samen het hart van een moederbord vormen. Alle onderdelen worden verbonden dmv de chipset. De meeste chipsets bestaan uit een Northbridge (die CPU, geheugen, AGP etc verbindt) en een Southbridge (die PCI en andere I/O verbindt).
6) Het toerental, de toegangstijd, de interface en de buffer.
8) Minder kosten (minder chips en minder ingewikkelde structuur van moederborden).
9) Een AMD 760 is gemaakt voor Socket A AMD CPU's. Aangezien een Intel een totaal andere architectuur heeft en ook niet pincompatible is met de AMD's, zal het niet lukken.

De rest is een redelijk lange uitleg, dat zoek je zelf maar op... We willen je wel helpen, maar het is niet de bedoeling dat je hier al je schoolvragen gaat neerzetten en wacht tot wij alles lekker oplossen.

Dank je wel

Geplaatst door Robbert1978
Volgens mij word het begrip helpmij iets te ruim genomen door sommige mensen, het is geen helpmijmetmijnhuiswerk.nl

BOb jij of Bob ik :D

Geplaatst door Cisco18

Aangezien je dronoen ben BOb ik wel oke

Wat is dronoen? Bedoel je soms dronken? Ook een biertje?

Haha maargoed nu weer ff serieus

Geplaatst door Dolfhin
www.google.nl ;-)
Daar vind je de rest van de antoowrden wel op.
www.helpmijmetmijn hsuiwerk.nl mwaho nie zo slecht idee ;-)

Ja lekker makkelijk gevonden een zoekmachine haha, maar vind jij ze voor hem? Ik moet toegeven, ik was net wel een beetje aan het dollen, maar zijn behoorlijk lastige vragen, ik heb ze ooit op school ook wel gehad (sommige vragen) maar ik weet het echt niet meer helaas

Geplaatst door Cisco18

5 Wat zijn de verschillen tussen een sector, spoor en een cylinder.

Een spoor is onderverdeeld in sectoren en een cylinder zijn boven elkaar liggende sporen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan