• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimitoV

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik heb een klein toernooischema gemaakt (zie bijlage).

Mijn probleem is als volgt:
Ik zou graag, wanneer ik een uitslag invul, dat deze direct verwerkt wordt in de stand. dit krijg ik alleen helemaal niet voor elkaar. Het lukt me wel om het doelsaldo te krijgen maar de rest lukt niet.

Wie o wie kan me helpen

Bijlagen

er is een programma die dit voor je kan doen. je kunt alleen geen toernooischema's mee maken (wel stand invullen). het programma heet "competitie" en kun je download op de volgende site:klik!

das toch niet echt wat ik zoek, ik wil graag dit in excel oplossen

Volstrekt onduidelijk .....

Hoi,

Zou je wel verder willen helpen, maar je zult duidelijker moeten zijn. Uit je schema blijkt niet echt wat je nu precies wilt.
Maar het kan zijn, dat ik niet echt sportief genoeg ben.

LEG UIT ......

Succes, Teun

Ja

Ik heb dus die tabel

Ieder team speelt 1 keer tegenelkaar.
Nu zou er, wanneer bij bijv. de wedstrijd team1 - team2, de uitslag 2 - 1 is er in de stand ingevuld dienen te worden dat team 1 1 wedstrijd gespeeld heeft. 1 gewonnen heeft, 0 gelijk heeft gespeeld, 0 heeft verloren en 3 punten heeft. ook dient er te staan dat ze 2 doelpunten voor hebben en 1 tegen hebben.

Zo hetzelfde voor elk team. Ook wanneer ze een tweede wedstrijd hebben, dient dit alles bijgewerkt te worden.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is

groet
Tim

Er zijn meerdere oplossingen voor. Ik heb het eerste team voor je ingevuld, de rest moet nu lukken. Ik weet niet hoe handig je bent met formules, dus even wat uitleg:

Bij "gesp." gaat de formule kijken of er wat is ingevuld, dmv van de vlg oplossing:

=als(H8<>"";1;0)

de tekens <>"" betekenen "is niet gelijk aan niets", ofwel "er staat wat". Is er wat ingevuld, dan telt ie 1 en anders niet.

Bij "gew." moet er wat ingevuld zijn én moet de score van het ene team hoger zijn dan de andere. Twee voorwaarden dus, aangegeven met een "als/en" formule:

=als(en(H8<>"";H8>F8);1;0)

Ik denk dat de rest voor zich spreekt, mocht het niet lukken, laat het dan even weten.

Oh ja, als je de nullen in het schema niet mooi vindt, kun je die laten verdwijnen met bijvoorbeeld Voorwaardelijke Opmaak in het menu Opmaak.

Bijlagen

BEDANKT !!

Het is helemaal geweldig wat je hebt gemaakt, dat bedoelde ik helemaal

DANK je !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan