Vraagjes over GAIM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik ben nieuw bij GAIM, ik dacht, laat ik het maar even uitproberen. Maar nu heb ik een paar vraagjes:

1) hoe kan ik een plaatje instellen, of is dit überhaupt wel mogelijk?
2) Kan ik mijn webcam gebruiken in GAIM?
3) Kan ik iemand anders wel zien met zijn webcam? (dus, extern bedoel ik dan, als je begrijpt wat ik bedoel)
4) Ondersteund GAIM oversized-display pictures? ;)
5) Hoe kan ik ervoor zorgen dat al mijn contacts in de lijst komen te staan en niet alleen degene die online zijn?
6) Kan ik mijn gesprekken in aparte vensters voeren en niet alleen in één venster?
7) Kan ik mijn microfoon gebruiken in GAIM?
8) Kan mijn contactpersoon dat ook doen?

GAIM is op het eerste gezicht best wel clean, lekker licht. Heel overzichtelijk, moet er alleen even aan wennen :D

Alvast bedankt!

Okey ik zal proberen een antwoord te geven op je vragen.
1) plaatje instellen extra> accounts > druk op je account > Druk op bewerken dan staat daar openen en dan kies je je plaatje en drukt op oke.
2) Webcam Neen op dit moment nog niet
3) Webcam ook dus niet
4) oversized-display pictures zou zelfs niet weten wat het is :p
5) offline contacten laten zien contacten > offline contacten weergeven.
6) in meerdere vensters okey. extra > voorkeuren > gesprekken > en dan kruisje weghalen bij gesprekken en chats in venster met tabbladen plaatsen
7)Geen micro op dit moment
8) ook niet dus
Gaim vind ik zelf een tof programma zeker omdat ik er met meerdere accounts in kan werken. En aangezien msn messenger niet in linux werkt moet ik maar gaim of amsn gebruiken. Niet dat ik msn messenger zou willen gebruiken hoor.

Hmm okay. Ik heb trouwens moeite met mijn bijnaam, ik kan m niet veranderen! Althans, ik zie niet dat die verandert. De andere kan mijn naam wel goed zien, maar ik zie een andere naam : 6 dat klopt niet. Hoe fix ik dit?

Ik heb ook weleens een error, als ik bestanden wil verzenden of op wil slaan. Dan ga ik dus naar c:\ en dan krijg ik een of andere maffe error.

Pango-ERROR **; file shape c: line 75 (pango_shape): assertion failed: (glyphs->num_glyphs > 0)
aborting...

okey bijnaam wijzigen extra > accounts > klik op je email > klik op bewerken en pas je alias aan. En druk vervolgens op opslaan.
Wat ik persoonlijk heb gedaan om mijn status en nick te kunnen zien is mijzelf toevoegen aan mijn contactpersonen en mij dan in een extra groep zetten en deze groep mijn status noemen.

Een error krijgen tja gaim is nu eenmaal oorspronkelijk ontwikkeld voor linux of andere unix varianten. En in gaim voor windows zitten nog wat fouten. Geef de fout anders een door als bug.

Zal ik doen. Ik zal dan wel voorlopig even de 'Drag and drop' methode gebruiken, werkt eigelijk ook veel sneller :)

Ik ga nu even uitvissen hoe ik mijn eigen smilies kan maken :D dit lijkt veel gemakkelijker te gaan dan in MSN! Alleen jammer dat de rest het niet kan zien :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan