Vraagjes over invoerformulier en zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op basis van het voorbeeldje zou het moeten kunnen zoals ik eerder zei. Ik neem tenminste aan dat je alle gegevens op één label print?

Nee dat is het probleem, we moeten soms wel honderd labels uitprinten, en op al die labels moeten die gegevens staan, uit record 1 dus, vandaar dat ik dacht aan een oplossing van: als dit veld leeg is, pak dan de waarde uit het vorige record, maar ik heb geen idee hoe je dat doet. Als je daar een oplossing voor weet ben ik je heel dankbaar :)

Laatst bewerkt:
Dat plaatje dat je gestuurd had, was dat één label, of meerdere? En als het de eerste was, hoe zien die vervolglabels er dan uit?

Ik heb er even twee aan je doorgemaild. Het vondstnummer telt gewoon door van 1 t/m hoeveel je maar wilt, maar het probleem is dus dat er bij OM-nummer, Toponiem en Gemeente/plaats standaard record 1 weergegeven moet worden. Als ik bijvoorbeeld in de tabel Administratieve gegevens invul: OM nummer = 45658, Toponiem is Dorpsstraat en Gemeente/plaats = katwijk, dat hij die gegevens op ieder kaartje weer moet weergeven. En niet een record verder moet springen zoals hij nu doet.
Ik heb er ook al aan gedacht om in die tabel record 1 gewoon 300 x te dupliceren of iets dergelijks (alleen als ik dan 301 vondstkaartjes print dan worden die gegevens niet meer weergegeven) alleen weet ik ook niet hoe dat moet. Hij zou dat record dan automatisch 300 x moeten dupliceren zodra je het formulier sluit of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:
Heb je al enig idee wat ik bedoel? Ik moet dus bijvoorbeeld tien labels printen voor 1 project. Op alle labels moet dan bijvoorbeeld plaatsnaam: katwijk staan en Om-nummer 52565. Alleen hij gaat een record vooruit bij elk label, waardoor alle gegevens dus wel op label 1 staan, maar niet meer op label 2,3 enz. Is het anders mogelijk om, als een veld leeg is, een textbox te openen waar ik de gegevens in kan voeren en wat hij op elk label hetzelfde print?

Je begint een beetje de richting door te krijgen waarin ik ook aan het denken ben! Alleen is het natuurlijk beter om de standaardgegevens automatisch in te lezen. En volgens mij moet dat wel kunnen; je kunt bij het openen van een rapport een tabel openen, het eerste record met de standaardgegevens uitlezen, en die waarden vervolgens toewijzen aan variabelen die in het hele rapport gelden. Vervolgens wijs je die variabelen toe aan onafhankelijke tekstvakken op het label, en het resultaat zou dan moeten zijn dat op elk label die teksten worden afgedrukt.
Vraag is: kun je dat zelf?

Ehm nee :). Zo goed ben ik niet met VBA. Zou jij er naar willen kijken? Ik stuur je iig de database alvast. Het gaat om de rapporten LabelReeks en LabelEnkel_v.

Ik zal eens wat proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan