Vraagjes over overklokken Pentium D 2,8 GHZ

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Goedenavond,

Ik heb hier nog een oud pc'tje staan (bijna 5 jaar oud) die pc gebruik is als reserve. Nu staat er Windows 7 op i.c.m. 2 GB DDR2 667 MHZ en 1 TB harde schijf. Nu wil ik hem misschien overklokken maar ik wil niets kapot maken.

Ik heb een Asrock 945 DVI moederbord. Als ik de cpu frequentie van 200 beetje op schroef en temperaturen in de gaten houd, is dat voldoende of moet ik ook iets aan het DRAM en PCI-E en voltages en dergelijke veranderen.

Sorry, ben geheel nieuw met overklokken ik wil dit oude beestje een beetje rapper maken dusja bedankt alvast!

Ik denk dat je pc al een stuk sneller wordt als je er een reepje ram bij prikt. Ik weet niet wat voor pc je hebt, maar waarschijnlijk kan je er nog 1'tje bij zetten. Ik heb er zelf nog twee liggen van elk 2gb;800MHz, maar ik denk dat 1'tje dan genoeg is.

Dankje voor uw antwoord!

Vooral het cpu gebruik is hoog ram verbruik ik ongeveer de helft. Ook met xp gebruikt hij veel cpu dus daarom dacht ik CPU opkrikken. Maar er is wel plek hoor want er zit nu 2 x 1gb in en zijn 4 sloten totaal dus.

Iemand die nog weet van dat overklokken?

Probeer eens met msconfig (windows-toets en r tegelijk indrukken, msconfig intypen en op enter drukken) een aantal opstartprogramma's (bij opstarten) uit te zetten, dat kan flink schelen.

Nja kijk ook na een herinstallatie is het al dat het verbruik zo absurd hoog is, en eigenljk is het logisch het is is een oude pc en processor. maar u denkt dat overklokken op dat systeem geen zin heeft of wel?

Ik (jij dus, voor jou) denk niet dat overklokken veel nut heeft nee. Je wint er hooguit een paar procent mee. En ik denk dat je, wat dat betreft, beter XP had kunnen blijven gebruiken, dat is lichter.

ah oke bedankt. Nja ik vond deze pc een twijfel geval maar met opstarten van de pc gaat sneller met 7. en je merkt het in sommige dingen wel.

Probeer alsnog eerst maar eens programma's uit te zetten. Dat werkt echt, ook als je de pc net hebt geïnstalleerd.

bedankt zal ik doen! Maar nog even terug op het overklokken stel ik wil toch nog dat béétje extra performance erbij (ook al is het niet veel) en ik verhoog de fsb naar 3.0 b.v. moet ik dan ook nog iets aan het geheugen of pci-e veranderen? Of is het enkel de FSB / CPU HOOGTE veranderen

Ik denk niet dat dat nut heeft. PCI en RAM kan je weinig aan overklokken, mits je beter gaat koelen.

oo oke want ik zag wel eens in een filmpje van hardware.info dat je alles moet oc'en? Maar u denkt als je alleen de fsb cq kloksnelheid iets verhoogd dat dat voldoende moet zijn (en uiteraard temps in gaten houden)

U=je. Ik weet niet hoe goed gekoeld je pc is, maar ik denk toch dat 'ie niet gekoeld is om alles te overklokken.

Nee precies maar '' Je '' haha denkt dat als hij standaard gekoeld is dat je t beste alleen klein beetje de FSB verhoogd en alleen aan het geheugen / pci komt als je beter zou koelen? Maar ik wil verder niets meer veranderen dus dan alleen de FSB wat verhogen denk ik !

Dan gaan we dat doen :-) hartelijk bedankt ! Laatste vraagje in taakbeheer heb ik gemiddeld in rust toestand de helft van mijn werkgeheugen (1 gb in gebruik) en 1 gb over. Dan heeft het opzich weinig nut om dit uit te breiden naar 3 of 4 lijkt mij? (mobo ondersteund 4)

nja soms pieken van 100 maar meestal wel boven de 50 iniedergeval soms nog meer. Ik dacht zelf altijd dat als je iniedergeval zorgt dat je zo'n 500 mb over hebt tijdens gebruik dat hij niet gaat swappen naar de hdd.

Als hij soms piekt is het niet nodig, tenzij het bij kleine dingen is als een programma openen.

ja precies ik snap het als hij vaak tegen de 100 zit als je bv alleen de browser of word open hebt dan word het tijd voor een gigje of 1 /2 erbij te proppen bedankt !

Hier een: Workshop overklokken - Computer!Totaal
Waar je terdege rekening mee moet houden is dat je zonder extreme maatregelen (vloeibare stikstof koeling & dat soort grappen die je zelfs met vergunnig niet in huis mag hebben) hooguit 10-15% meer totaal rendement kan behalen, & zelfs dan kan de processor spontaan in de fik vliegen! ;)

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan