Vraagjes over software en copyright daarvan

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hallo

Ik ben bezig met m'n eigen website.
hierop wil ik graag reviews en handleidingen van verschillende Freeware programma's opzetten. (ccleaner,ultramixer,etc)

maar mag je dat zomaar doen of moet je eerst toestemming vragen aan de makers van de software?

verder mag je plaatjes gebruiken of zit hier copyright op?

mag je eigen screenshots gebruiken en deze plaatsen of geld hier ook weer het copyright probleem?

Mag je bijvoorbeeld ook gewoon handleidingen en reviews schrijven over bijvoorbeeld windows xp/vista/7 zonder in de problemen te komen met copyright van microsoft?

alvast bedankt voor de moeite

heb het gelzen maar kom niks tegen over freeware reviewen en een handleiding maken over freeware.
het lijkt mij dat een review en een handleidng van jouw zijn dus jij er copyright op hebt. maar je hebt niet de rechten van de software.
hoe werkt het nu precies mag je het nu plaatsen of niet? ik wil straks geen boete hebben omdat ik de rechten niet heb.

iemand iets meer duidelijkheid? kan namelijk er ook niks over vinden op google.

Leuk hoor dat je zoiets bouwt, heb ik ook gedaan, maar waarom als je niet op download klik dat je hem doorstuurt naar de originele download link. dat hij ook begint met downloaden. Laat je hem openen in nieuw scherm ;)

Meer een vraagje aan een moderator:

hoe doen jullie dat op helpmij dan? hier worden ook links naar freeware aangeboden en ook handleidingen gemaakt.

Vraag aan de gewone helpmijers:
moet je echt toestemming hebben?

@gast0167 het gaat over reviews en handleidningen de link staat in de handleiding en in de reviews word hij er ook bij geplaatst.

alvast bedankt:thumb:

handleidingen mag je gewoon maken. over windows 7 bijvoorbeeld. Tenminste, ikzelf heb nog nooit gehoord dat dat niet mocht

nee nog niet.
wacht even een antwoord af van een van de moderators als ik vanavond geen reactie hiervan heb ga ik piriform een mailtje sturen,:thumb:

nee nog niet.
wacht even een antwoord af van een van de moderators als ik vanavond geen reactie hiervan heb ga ik piriform een mailtje sturen,:thumb:

Waarom zou je daarop willen wachten ? :confused:

Voordat iemand hier reageert heb je al een antwoord.

Laatst bewerkt:
meestal reageren ze wel snel. maar zal een mailtje sturen.

[edit]mailtje is verstuurd[/edit]

Laatst bewerkt:
vraagje aan moderator of beheerder:

krijg ik het antwoord nog van jullie? is inmiddels alweer een week overheen gegaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan