Vraagjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert F

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Een aantal vragen van een beginner.
Wanneer wordt er nu net een 0 achter een string gezet en wanneer niet? en wat als er zo al één midden in staat?
Wat bedoelt men met inline functies?

Wie kan me hier bij helpen? Groeten Dank bij voorbaat.

Hallo Bert,

Een string eindigt altijd met een \0. Deze slash staat ervoor als zogenaamd 'escape'karakter. Dit verteld de compiler dat het niet om een " 0 " gaat maar om een " \0 " (einde van de string karakter). Zodoende is het ook geen probleem dat er midden in de string een " 0 " staat. Zou je een string willen maken waar daadwerkelijk \0 in voor moet komen ( bijv: \3\2\1\0 ), zet dan een extra slash ervoor en de compiler weet dat het niet om een "einde string" gaat. (dus dan wordt het \\0 )

Gr Niek

Komt die er automatische achter? hoe zit de declaratie?

Groeten.

Dat is niet 123 te zeggen. Je hebt verschillende soorten Strings namelijk, en verschillende soorten functies om ze aan te passen....

bijv:

Code:
char cString[4] = { 'h','o','i','\0'};  // C stijl , handmatig declareren

char cString[4];
strcpy(cString, "hoi"); //String vullen, geen \0 nodig, pas op dat de data in de buffer pas

String sString = "hoi"; //MFC stijl, \0 wordt toegevoegd

en de rest....

Lees de functievoorschriften goed om te kijken of ze automatisch een \0 toevoegen of niet.

gr Niek

Lees de functievoorschriften goed om te kijken of ze automatisch een \0 toevoegen of niet.

Waar vindt ik die? Ik heb namelijk al dikwils door de header files gebladerd maar begrijp daar niet zoveel van.
Daarom iemand enig idee hoe ik leer daar informatie uit intrepreteren?

Groeten.

Als je het geinstalleerd hebt, op MSDN. (komt met visual studio mee) Anders kun je op msdn.microsoft.com kijken of gewoon even googlen:thumb:
Als je nog een beginner bent, zou ik geen headerfiles gaan doorlezen want dan zie je al snel door de bomen het bos niet meer.

Vooral dat vormt een probleem, de bomen niet meer door het bos zien.

Daarom ook dat het mss toch beter is c te leren en dan c++.

Kan mij iemand een eenvoudige compiler aanraden om c te compileren? geen c++ dus visual studio c++ is dus vanwege deze redenen, maar ook omdat het zo groot en omvangrijk is niet echt een stard optie meer. Ik heb al meerdere malen gcc proberen te bemachten echter het mislukt me keer op keer.
Dan zit die in een tar.gzz bestand ingepakt dan weer wat anders kortom ik krijg hier geen goede eenvoudige c compiler aan de praat iemand enig idee?

Groeten.

Ik zou gewoon visual studio c++ (blijven) gebruiken en naar tutorials op internet zoeken.

Over dat '\0' verhaal; C++ voegt dat er automatisch aan toe, hoef je dus niet zelf te doen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan