• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraagt om beveiliging op te heffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mars210789

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Ik heb hier het volgende probleem.
Ik heb 7 tabbladen maar die zijn beveiligd met een wachtwoord en dat moet ook zo blijven.

Nou als het excel bestand wordt geopend vraagt hij 7 x om de beveiliging op te heffen, nu moet ik dus 7x op annuleren klikken voor ik erin kan werken.
Kan ik deze melding weg laten of moet ik er mee leren leven om 7 x te annuleren?

Kennelijk wil iets bij het openen van het document iets op die tabbladen wijzigen. Is het een document met macro's waar iets in de Workbook_Open gebeurt?

Ja deze codes staan er in, een code om te kunnen sorteren in een beveiligd blad al werkt dat nog niet helemaal.
code om automatisch af te sluiten na 10 min en op slaan
en code voor automatisch back up maken bij afsluiten

Private Sub Workbook_open()
Dim sh As Worksheet
For Each sh In Worksheets
sh.Protect UserInterfaceOnly:=True, DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True _
, AllowInsertingRows:=True, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True
Next

Dim t As Date, a As Date
t = Time
DoEvents
Do
DoEvents
a = DateAdd("s", 1, Time)
If a = t + TimeValue("00:10:00") Then ThisWorkbook.Close 1
Loop Until a = t + TimeValue("00:10:01")

End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

ActiveWorkbook.SaveCopyAs "C:\Users\Huub Bres\Google Drive\Logboek Extrusie\Backup" & _
Format(Now, "ddmmyyyy hhmmss") & "_" & _
Application.UserName & "_" & _
ActiveWorkbook.Name

End Sub

Daarom krijg je 7x die vraag. Op ieder van die bladen wordt geschreven. Doe eerst een sh.Unprotect "wachtwoord", dan die datums aanpassen en dan sh.Protect "wachtwoord".

Hoi,
Ik heb et aangepast nu hang hij gelijk vast bij openen
waar moet ik de code precies neerzetten sorry ben pas begonnen met vba

Ik had het ook niet helemaal goed gelezen zie ik net en zal vanavond nog eens voor je kijken.

Is een application.ontime niet handiger dan die 'dure' doevents?

Als je pas begint met VBA blijf dan verre van iedere beveiliging; dat is meer een last dan een zegen.
En als je ver gevorderd bent kom je erachter dat iedere Excelbeveiliging overbodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan