Vraagt om hoofdgebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trotiel

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Hallo,
Ik werk met incredimail in vista en ik wiol dit email programma mijn standaard maken, incridimail vraagt daar ook om maar als ik ja aan klik wordt er gevraagt dat ik de hoofdgebruiker moet zijn, ik sta genoteerd als amninistrator, hoe kan ik me zelf aanmelden als hoofdgebruiker.
Ik gebruik de pc alleen.
Alvast bedankt.

Denk, ik ga het eens even proberen, werkt hier prima.
Overigens ben ik overal eigenaar van, misschien dat daar het probleem zit?

Wat bedoel je met eigenaar.

Vista staat op naam (van me zelf) en als ik naar gebruikers account ga staat er bij mijn naam Administrator.

Laptop is nieuw met Vista.

Ik denk dat je de UAC (User Account Control) feature van Vista bedoeld.
Als je bv een cmd venster opend en "ipconfig /release" & "ipconfig /renew" wilt doen, zal hij zeggen dat dit "elevated rights" nodig heeft, alhoewel je al de administrator van de PC bent. Dat is een extra security feature die Microsoft ingebouwd heeft.

Ja kan dat omzeilen door op het icoontje rechts te klikken en te kiezen voor "run as administrator" of de UAC optie af te zetten. Om de UAC af te zetten ga je naar start - control panel - user accounts. Daar zie je links de optie "Turn User Account Control on or off".

Effe ter zijde: iedereen zit altijd te roepen dat Microsoft zijn OS'en zo onveilig zijn. Maar als Microsoft er iets aan doet, zetten wij de opties af (UAC, defender, ...) Ik doe het zelf ook, maar dan weet ik voor mezelf dat als het misgaat m'n eigen schuld is ...

Wat bedoel je met eigenaar.

Vista staat op naam (van me zelf) en als ik naar gebruikers account ga staat er bij mijn naam Administrator.

Laptop is nieuw met Vista.

Dat is niet voldoende, en niet wat ik bedoel. lees dit eens.

Ik heb geen ervaring met incredimail, dus kan het misschien aan ergens anders liggen.
Maar als het gaat over elevated rights volstaat het wel de UAC af te zetten als uw login een administrator account is.
Ik werk reeds meer dan 6 maanden met zowat alle builds van Vista. Na de UAC af te zetten, moet ik mijn cmd niet meer openen met "rud as administrator" om een ipconfig /release uit te voeren.

Als dit trouwens de enigste account van een PC is, die niet op een domein zit, is hij overal owner van en moet dus geen ownership genomen worden.

Voor mij heb je gelijk hoor, het klopt alleen niet, ga maar eens in de system32 files, ProgramData en Documents and Settings of Users neuzen.:rolleyes:

Als dit trouwens de enigste account van een PC is, die niet op een domein zit, is hij overal owner van en moet dus geen ownership genomen worden.

Hij is dus bijna nergens "owner" van.
Voorbeeld van een ander topic hierover, waarvan er al zoveel zijn.

We hebben het toch over applications hier, die geïnstalleerd zijn op uw Vista OS.
Dit over system files, die natuurlijk van SYSTEM zijn

Nou, het gaat over Incredimail wekend te krijgen onder Vista, als je dan overal eigenaar van bent, werkt het, ben je dat niet, werkt het ook niet, simpel.

Alleen waar je nu precies eigenaar van moet zijn, kan niemand de vinger opleggen.

Ik ben nu overal eigenaar van en kom overal in, is wel zo gemakkelijk.

Overigens stop ik er nu mee, heb geen zin in een wellus-nietus discussie.

Laatst bewerkt:
Hoi !

@The Doctor: Het werkt pas als je je de map toeeigend !!!!!
@L.P.: Sterkte !!

Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk !

Ik heb en soortgelijk scriptje als sinds feb. , en nooit problemen met dat soort gedoe.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan