Vraagteken bij pci modem en usb controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dizzylizzy

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Berichten
101
Hallo,
kan iemand me verder helpen aub ?
Heb laptop Lifetec Medion met windows XP erop. Type 30002625
Cd speler staat niet vermeld bij 'deze computer"'
Bij openen en opstarten van pc gaat lichtje wel aan ; dus goed aangesloten. Bizaar
kan iemand me hierbij helpen aub ?

Nog een probleem
PCI modem
en Usb receiver staan beide wel met geel vraagteken
dank voor alle info en hulp
m.vr.gr.
Lieve,
 
Laatst bewerkt:
a. Je schrijft een deel in gele kleur die nauwelijks leesbaar is. Bovendien heb ik je al in een andere discussiedraad van je aangegeven hoe je apparaten kunt identificeren, dus waarom gebruik je die methode niet bij deze Lifetec Medion, zodat je daarna drivers kunt gaan zoeken?
b. Je vraag over CD/DVD spelers heb je ook in deze discussievraag gesteld.
Je heb daar zelfs al een antwoord gekregen... Waarom probeer je dat antwoord niet (ook) uit op die Lifetec?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Toevoeging nog: O.b.v. MD- danwel LT-nummer van de laptop kun je hier zoeken naar drivers (tweede invulvakje, want de eerst geldt alleen voor PC's).

Tijs.
 
Sorry

Hallo Tijs,
sorry maar er is iets misgelopen met die kleur ; heb geprobeerd om het verbeteren, maar lukte niet.
Ik zou beter alles verwijderen en herbeginnen nee ?

wat die lifetec betreft, het is van een buur. Vermits ik gisteren, dank zij jullie hulp, mijn pc in orde gekregen heb, probeer ik het nu met laptop van buur.
tot later,
mvg
Lieve,
 
Herbeginnen hoeft niet: De gele tekst is nu weer zwart, dus dat is gelukt. :)

Succes met de (driver-)zoektocht. We horen wel wat er uitgekomen is.

Tijs.
 
nog niets gevonden

Hallo Tijs,
help !!!!
ik blijf maar zoeken naar die driver.
PCI modem Ven 8086 Dev 24c6
zou intel moeten zijn.
Maar verdekke krijg het niet goed.

Usb receiver staat ook met geel vraagteken.


Ander probleem is dat de cd speler niet vermeld staat bij deze computer en ook niet bij hardware. Opendoen geen probleem, en bij starten computer brandt lichtje, dus niet defect ...

kan je me helpen aub ? word er crazy van ..

groetjes,
Lieve,

laptop is Lifetec Lt 42200 (36002625)
 
De driver voor de modem heb ik hier geupload (modemwim2030winxp.zip) en ook (voor de zekerheid) hier
[Downloaden, uitpakken, installeren via rechtsklikken op het apparaat in Apparaatbeheer, kiezen voor Stuurprogramma bijwerken, aangeven je het niet op Internet wilt zoeken, dat je zelf wilt kiezen en bladeren naar de map waar je het had uitgepakt.]

Wat is die USB receiver? Is dat een apparaat dat niet in de laptop zelf zit, dus (bijv.) een aangesloten USB apparaat?
Geef ons de Hardware ID (zal er mogelijk anders uitzien, bijv. beginnend met USB\ ipv. PCI\ etc., dus de Hardware ID in zijn geheel posten naar het forum).

Op deze link staan drivers (daar heb ik die modem driver ook vandaan) MAAR je krijgt in de download automatisch een of ander reclame etc. ding erbij, dus heb ik die zelf gestript voor de modemdriver.
Daar staat om te downloaden:
WLAN Driver WIM 2030
Video Driver WIM2030
Touchpad Driver WIM2030
Sound Driver WIM 2030
Power Cinema 3.0 Update
Network Driver WIM 2030
Modem Driver WIM 2030
Launch Manager WIM 2030
Infrared Driver WIM 2030
Firmware Update Pioneer DVR-K14L WIM 2030 1.10 Windows XP (1.18 Mb)
Driver Software TV Tuner Card WIM 2030

Mogelijk is die USB receiver de TV Tuner Card.
En mogelijk is die firmware update voor de Pioneer voor de interne CD/DVD speler. Overigens heb je nog niet teruggemeld of het CD/DVD Magic nog wat had opgeleverd.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,
thanks,
maar driver voor modem geeft niets. Spijtig
Wat de usb ... betreft
Usb/Vid_0cb7 Pid_0006
kan je daar iets mee vinden aub ?

wat cd speler betreft, deze pc heeft frans als voorkeurtaal ; Ik dacht de cd speler te zien in apparaatbeheer, maar na wat zoeken, cd speler staat niet in bios. Dus ander probleem hé

Staat dus ook niet in apparaatbeheer. In t'frans is lecteur de disque hier de harde schijf, stom stom van mijn part. Ben nochtans tweetalig :cool:

Als je me verder kan helpen, dank bij voorbaat.
gtjes
Lieve,
 
Alvast heb ik de driver voor de TV Card hier geupload (tvwim2030win2kxp.zip) en voor de zekerheid ook hier
Op dezelfde manier installeren als de modem-driver (zie vorige posting).

Tijs.
 
Huh? Die modem driver had het moeten doen:
In intelc51.inf staat:
PCI\VEN_8086&DEV_24C6&SUBSYS_10AC17C0 ; ICH4M
wat overeenkomt met wat jij als Hardware ID doorgaf, TENZIJ het SUBSYS_xxxxxxxx gedeelte niet zou overeenkomen met wat er in de Hardware ID staat.
Ik denk dat je een foutje maakt ergens.

Ik heb een alternatieve driver voor hetzelfde apparaat hier (IntelModemXP.zip) en (ook) hier geupload.
Er zit (na uitpakken) een Setup.exe bij, dus mogelijk werkt dat, en anders de methode via Apparaatbeheer gebruiken.

Tijs.
 
Het USB apparaat kan ik niet vinden, maar ik vermoed dat het de touchpad is, dus niet de TV Tuner Card.
download-link
Na openen pakt hij zich uit in C:\Medion map. Daar dan Setup.exe starten.

Niet getest, dus zou dus (makkelijk) de driver kunnen zijn van een ander apparaat.

Tijs.
 
Het USB apparaat heb ik tóch gevonden:
a. Maak eerst de MEDION map leeg (omdat daar nu mogelijk die TV Tuner driversoftware in staat).
b. Download rcwim2050wxp.exe, voer die uit. Die pakt dan MEDION_MEDLEY.EXE uit in de C:\Medion map.
Start MEDION_MEDLEY.EXE en volg de instructies etc.

Tijs.
 
Hallo Tijs,
nog geen reactie ... grrrrrr
heb nu wel SP 3 (in t'frans !!) geïnstalleerd
nederlandse versie weigerde laptop ....... ook zoiets ...... taal kwam niet overeen
Dit loopt nu. Dan pc eens terug opstarten, misschien lost dit iets op ?? hoop het alszins, want het begint me stillekesaan een beetje op mijn (!) systeem te geven.
Dank voor je hulp !!
ik hou je op de hoogte. Die cd speler blijft een raadsel.
 
Even een kleine recap (er zijn ook drivers gelinkt die niet relevant bleken te zijn):
a. De driver voor de modem te vinden in posting #7 en een alternatieve driver in posting #10
b. De driver voor het USB Receiver apparaat te vinden in posting #12
Versie voor installatie vanuit Apparatbeheer: WirelessTransceivers.zip, alternatieve link WirelessTransceivers.zip

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hallo Tijs,
PCI modem is gelukt !! oeffffff
en ja nu die usb ook !!! wat een fijne hulp zeg !!! THANKS A LOT
probleem van die cd speler ga ik wat laten rusten,
Als ik deze namiddag de moed heb, pak ik dat nog aan.
Laptop is wel bij een hersteller geweest. Die zei dat er niets meer aan te doen was (!!!!) nochtans werkt die laptop prima. Alleen die cd speler nog. Misschien hebben ze een kabeltje niet aangesloten ? maar dat durf ik niet zomaar doen (laptop openen ..) is niet van mij dus .....
fijne dag nog, en nog eens bedankt.
gtjes
Lieve,

Update:
Wat me een beetje afschrikt is dat toets voor draadloos internet niet functionneert, en cd speler ook niet. Dus denk ik technisch probleemke binnenin het toestel.
Internet via kabel lukt wel.

Probleem voor deze namiddag, of morgen.

groetjes
Lieve,

Update:
Hallo again Tijs,
draadloos internet werkt !! t'gaat hier nog goedkomen.
Nu die cd speler nog.
sorry voor mijn '"gezaag" hé, maar ik weet niet hoe je te bedanken voor je hulp.
Tot ....
gtjes
Lieve,

Update:
Hallo Tijs,
probleem cd speler is opgelost.
Vraag me niet hoe !! ik heb laptop een stofvrij gemaakt met mini compressor.
Doet wonderen !! Cd speler herkend. En functionneert zoals het hoort.
Ik heb wel voor de sound Realtek driver geïnstalleerd. Luidsprekertje van laptop hoor ik niet ; wel als ik externe luidsprekers aansluit.
Realtek verwijderen en alleen die van wim 2O3O eropzetten ?

Dit is wel mijn laatste "zaag" vraag hoor, ben heel blij dat al de rest goed functioneert.

Dank bij voorbaat,
m.vr.gr.
Lieve,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn suggestie: Eerst de eerder gebruikte Realtek software deïnstalleren, dan gewoon de software gebruiken die bijgeleverd was, dus skwim2030win2kxp.exe
Pakt zich weer uit naar C:\Medion bij aanroepen, dus maak die map eerst even leeg voor het duidelijk overzicht.
Dan Setup.exe starten in de map C:\Medion\XP-2000-ME_ver.5.10.00.5650

Ook nog even de Launch Manager downloadlink alvast, mocht je die nog willen installeren: deze

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan