Vragen mbt. SQL-opdracht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Socx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Socx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo allemaal,

Voor informatica ben ik nu bezig met het maken van verschillende queries in een database. Het zal voor de gemiddelde programmeur waarschijnlijk kinderwerk zijn, maar het kwartje wil bij mij niet vallen. Mijn docent heb ik niets aan: de beste man weet minder van computers dan zijn gemiddelde student. Er zijn verschillende opdrachten, maar bij drie opdrachten kom ik er echt niet uit. De database (Access) is hier te downloaden.

De opdrachten waar het me niet lukt een query bij te maken:
- Wat is het maximumaantal lesuren dat een docent lesgeeft? Geef van deze docent(en) docentnummer en docentnaam.
- Zoek een leslokaal dat beschikbaar is in het derde uur en in het vierde uur. Dit mag geen natuurkundelokaal zijn.
- Bepaal het gemiddelde aantal vakuren per vakcode

Ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen. Alvast bedankt!

Robbin.

Hallo,

Kun je aangeven waar je precies vastloopt? Ik wil je nl, best een eindje op weg helpen, maar het natuurlijk niet de bedoeling dat de opdracht door forumleden wordt gemaakt. (staat in de forumregels).

Ik heb de dbase er niet op nageslagen, maar volgens mij moet je met MAX(<<veldnaam>>), AVG(<<veldnaam>>).

Succes.

Daar zat ik ook mee te prutsen ja. Ik wil je in elk geval wel bedanken voor je hulp, maar onze docent heeft vandaag de eerste opdracht laten vervallen en de laatste twee heb ik na lang trial-and-error probeersels weten te maken.

Nogmaal, bedankt. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan