vragen over beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, heb gister het meeste geinstalleerd, alleen zone alarm heb ik weer verwijderd, want dat blokkeerd alles wat ik doe. Bij elke website krijg ik weer een melding die ik weg moet klikken en sommige plaatjes krijg ik ook niet meer te zien.
Kan ik bij Spybot en SpywareBlaster gewoon alles wissen wat ie vindt?

Geplaatst door mister 9
Hoi, heb gister het meeste geinstalleerd, alleen zone alarm heb ik weer verwijderd, want dat blokkeerd alles wat ik doe. Bij elke website krijg ik weer een melding die ik weg moet klikken en sommige plaatjes krijg ik ook niet meer te zien.
Kan ik bij Spybot en SpywareBlaster gewoon alles wissen wat ie vindt?
Om te beginnen met je laatste vraag: Bij Spybot kun je alles wissen behalve groene items. Dat zijn gebruikssporen, zoals laatst geopende documenten e.d.
Bij SpywareBlaster is het niet de bedoeling dat je wat dan ook wist. Boven in het venster zie je Internet Explorer en Restricted Sites staan. ALLES onder Internet Explorer en Restricted Sites moet aangevinkt zijn. Dat zijn de zaken waartegen je beschermd wordt.
Je hoeft bij SpywareBlaster maar één ding te doen: Nadat je het geïnstalleerd hebt en nadat je een update opgehaald hebt, moet je klikken op "Enable all protection." Hierdoor wordt de bescherming ingeschakeld.
Dat je sommige plaatjes niet te zien krijgt, komt door Spybot en niet door ZoneAlarm. Spybot blokkeert bepaalde advertentie-sites die afbeeldingen op websites zetten, waar spyware bij meegestuurd wordt.
Spybot laat tijdens het surfen ook af en toe een venstertje zien met de mededeling dat het downloaden van Doubleclick of iets dergelijks is geblokkeerd. Je kunt die melding uitschakelen door met je rechter muisknop op het icoontje van Spybot Resident naast de klok te klikken en te kiezen voor Block all bad pages silently.
Daarnaast kan Spybot een venstertje tonen met de mededeling dat er een belangrijke registerverandering is geconstateerd. Als dit tijdens het surfen gebeurt, kun je op Deny (Weigeren) klikken. Gebeurt dit tijdens de installatie van een nieuw programma, klik dan op Allow (Toestaan), maar ALLEEN als je er zeker van bent dat het programma in orde is en geen spyware bevat.

Over ZoneAlarm.
Dat je die meldingen steeds weg moet klikken komt doordat je verschillende dingen verkeerd doet.
Als je op het icoontje van ZA in de taakbalk klikt krijg je het venster van ZA te zien. Ga dan naar Alerts & Logs en zet op het tabblad Main "Alert events shown" op off. (Zie bijlage, links.)
Je krijgt dan geen melding meer van alles wat geblokkeerd wordt, want daar wordt je knettergek van.
Bij de andere waarschuwingen (New Program, Repeat Program, Server Program en Changed Program), moet je natuurlijk altijd eerst even kijken welk programma toegang tot internet wil hebben.
Als dat in orde is moet je EERST een vinkje zetten bij "Remember this answer the next time I use this program." Klik dan pas op Yes. (Zie bijlage, rechts.)
Als je GEEN toegang wilt geven, moet je daar OOK een vinkje zetten, maar dan klik je uiteraard op No.
Als je dit doet, zul je zien dat die meldingen heel snel ophouden.
Ik raad je aan het op deze manier te proberen, want ZA is een van de beste firewalls. En zelfs een stuk beter dan sommige waarvoor je moet betalen.

Guus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan