Vragen over een AMD systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugon

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2013
Berichten
7
Beste Forumleden,

Mijn huidige pc-configuratie is toe aan een upgrade/vervanging.
Het enige wat ik in mijn ogen er nog van kan gebruiken is de kast met 385 W Voeding en mijn DVD-Brander deze heeft een SATA aansluiting.
Ben er een tijdje uit geweest en weet niet wat met het oog op de toekomst de beste weg is om in te slaan.
AMD heeft momenteel diverse sockets en wil graag wat informatie welke te kiezen.
Mijn pc word gebruikt voor office internet en het af spellen van films.
Wat ik dus zoek is een moederbord met processor en ik denk ongeveer 4GB geheugen en een HDD en SSD
video en audio onboard is geen probleem met wat ik er mee wil doen denk ik.
de processor hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn zolang het type socket maar niet op zijn laatste benen loopt.
Ben van plan de onderdelen eind april te kopen.

Al vast bedankt voor jullie hulp/advies.

Hugon
 
welke games ga je spelen en op welke kwaliteit wil je dit gaan spelen?

en wat is het budget voor het systeem?
 
@firestorm
Games? Daar vraagt de tsser niet om.
Volgens mij volstaat een basissysteem met een losse wat betere videokaart als de onboard die minimaal een intel i3 of gelijkwaardige amd wel, dan zit je met een budget tot ca 500 max 600 euro.
 
De enige games die af en toe gespeeld worden zijn die op Facebook, budget is tussen de 400 en 500 euro.
Wat de HDD betreft hoeft wat grote betreft niet meer als 500 GB ivm externe die ik heb van 2 TB
 
@jackal het af spellen van films.

ik las spellen dus dacht dat hij wou gamen :p

moet hier trouwens nog windows bij?
en kun je zelf de assemblage doen of moet de winkel dit doen?
 
Laatst bewerkt:
Assemblage red ik zelf en Windows 7 is in bezit, tevens las ik dat het mogelijk is om eventueel een SATA IDE adapter te gebruiken als dit kan is een nieuwe HDD ook niet nodig
 
Wat heb je voor processor en moederbord?

Want je kan bijna elke Athlon X2/PhenomX2+ processors (Socket AM3/AM3+) Veranderen naar een FX serie CPU. Wel zou je je je bios moeten updaten. De snelheid van je geheugen maakt niet veel uit.
Je kan nog prima werken met geheugen van 667 Mhz. Als je er maar 16GB in doet. Wat bijna elk moederbord ondersteunt. Met het programma AIDA64 Extreme Edition Kan je zien wat voor hardware je hebt.

Waarschijnlijk heb je een PCI 2.0 slot en geen AGP. Zou je elke willekeurige videokaart op dit moment erin kunnen bouwen.
Als bovenstaand het geval is, heb je voor 350 euro al een goede game pc. Die nog wel een paar jaartjes mee zal gaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan