Vragen over GeForce FX5200 128 MB

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanmethorst

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2002
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe computer gaan kopen, een Dell 4600 met 3.0 GHz en 512 MB werkgeheugen,

verder zit er een 128MB GeForce FX5200 8x AGP kaart met TV-Out via S-Video videokaart in. Daar heb ik wat vragen over. Is dit een beetje een goede kaart? Kan ik hier spelen als GTA Vice City, De sims 2 en Farcry mee spelen?

b.v.d.

Stefan

Laatst bewerkt:
Vice City en de Sims doen het wel met die kaart, alleen had ik geen super mooi beeld bij de Sims 2. Farcry zou ik niet weten

Wat bedoel je precies met niet zo'n mooi beeld? Wat is jou mening over de kaart? Welken spellen werken allemaal wel/niet? Van de meeste mensen hoor ik dat 't een flut kaart is..!

Stefan

Oh sorry, ik ben in de war met singles flirt up your life. Sims 2 heb ik nog niet gespeeld.
Maar goed, bij flirt up your life heb je rechtsboven een afbeelding van de figuur waar je mee aan het spelen bent en daarin zaten allemaal zwarte strepen.

Eigenlijk was ik wel tevreden met de kaart. Bijna alle spellen doen het, maar met de nieuwste spellen krijgt ie wat moeite. Bijvoorbeeld met catwoman. Dit spel draait te langzaam en is erg wazig en vandaar dat ik maar een nieuwe kaart heb gekocht.

Ik weet niet wat je budget is, maar ik kan je zeker de AIT 9800 pro aanraden, die speelt echt alles vlekkeloos.
Zelf kan ik bijvoorbeeld FarCry spelen op een resolutie van 1280×1024 (32bit) met alle opties zo hoog mogelijk zonder dat het ook maar ergens een keer hapert.
Dat zal je zeker niet halen met de FX 5200, hij zal ongetwijfeld alles goed kunnen spelen, maar niet met alle opties op 'hoog'.

P.s. Kijk bij mijn 'systeem2' voor de specificaties.

ik heb ook een asus geforce fx5200
speel de nieuwste spellen ermee (oa. colin mcrae 4, richard burns en dtm race driver 2)

Ik had alleen met race driver 2 wat problemen, maar het opnieuw installeren van de nieuwste drivers van je nvidia kaartje doet wonderen.

Verwacht niet teveel van de kaart, het is geen rekenwonder, maar voldoet voor nu.
Ben je echt van plan om alleen maar games te draaien adviseer ik je een andere.
Voor al het overige werk is hij prima geschikt.

[edit]
@ Maestro, ik heb een tft schermpje, dus 1280x1024 draai ik niet, simpelweg omdat me beeldscherm het niet ondersteund.
[/edit]

Geplaatst door Stigter

[edit]
@ Maestro, ik heb een tft schermpje, dus 1280x1024 draai ik niet, simpelweg omdat me beeldscherm het niet ondersteund.
[/edit]

Mijn TFT'tje doet dit wel :p

Die videokaart is niet echt een videokaart dat geschikt is om de nieuwere (en vooral zware) games op een mooie resolutie te draaien met alle toeters en bellen aan.

Als ik jou was, zou ik zoals eerder genoemd, een ATI Radeon 9800Pro komen. Heb je veel meer aan.

Tja, als je het geld heb dan zou ik ook gaan voor de 9800 PRO.

Als je een laag budget hebt zou ik kijken richting de Geforce FX 5500...

5200 stelt niet echt veel meer voor. Je zal er wel Far Cry mee kunnen spelen, maar dan alleen op een lage resolutie, zoals eerder gezegd.

Geplaatst door T._de_vries
Tja, als je het geld heb dan zou ik ook gaan voor de 9800 PRO.

Als je een laag budget hebt zou ik kijken richting de Geforce FX 5500...

5200 stelt niet echt veel meer voor. Je zal er wel Far Cry mee kunnen spelen, maar dan alleen op een lage resolutie, zoals eerder gezegd.

De GeforceFX 5500 is ook nix. Dan is als tussenstap de ATI Radeon 9600Pro of XT een betere keus.

Maar die 9600 Kost alweer 120 - 150 euro.

De 5500 Zie je al vanaf 75 euro... ;)

Geplaatst door T._de_vries
Maar die 9600 Kost alweer 120 - 150 euro.

De 5500 Zie je al vanaf 75 euro... ;)

Ja, maar voor performance betaal je nu eenmaal.
En de GF FX5500 is net zoals e 5200 gewoon niet geschikt als je de nieuwere games fatsoenlijk op een mooie resolutie wilt spelen. Dus dan is die €75 ook zonde van het geld.

Allemaal alvast bedankt...

Ik wil de compy bij dell.nl kopen, maestro12 heeft 'm ook bij dell gekocht.

Kan iemand voor mij de beste compy uitzoeken tot € 800 ,-

Ik snap 'r allemaal vrij weinig van: Owja, ik hoef geen beeldscherm, toetsenboerd, muis e.d. (al zitten die 'r meestal bij...!) verder minimaal 512 mb werkgeheugen. Ik was nu van plan om voor 734 de 4600 te kopen met de 128 MB GeForce FX5200 met 3.0 GHz.

b.v.d.

Stefan

Ok, daar heb je gelijk in! :o

Maarja, als je 150 euro wil betalen dan ken je net zo goed 70 euro erbij leggen en dan heb je een 9800 PRO en die is nog veel beter!

Ik moet bij dell.nl 150 euro bijleggen voor een 128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support

Dat vind ik best veel aangezien het geen game-computer gaat worden, het is bedoelt voor af en toe spelletjes te spelen, maar vooral om website's te maken... De spellen die ik vooral speel zijn GTA vice City e.d. Ik wil 'r dus wel af en toe een spelletje op spelen, maar het i sniet zo dat ik thuis kom van school naar m'n compy vlieg en begin met gamen en 's avonds om 2 uur weer naar bed ga....!

Stefan

Ok, dan heb je aan de 5200 genoeg. (Vice city speelt zelfs nog goed op mn GF4 MX 440), maar van FarCry zou ik niet al te veel verwachten...

Alvast veel plezier met je nieuwe pc! (Ik moet nog even wachten voor mijn nieuwe computer :( )

Dan kan je bij Norrod voor €700,50 het volgende krijgen:

attachment.php

Geluidskaart (5.1) en netwerkmodem zitten al ingebouwd op het moederbord.

Bijlagen

• systeem.jpg
    systeem.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 140
Een heel leuk systeem bij Paradigit

paradigit.jpg

De videokaart is 'on-board' maar wel een PCI-E (opvolger van AGP)
Ik zie dat de harddisk grootte niet helemaal goed leesbaar is, maar die is 160gb

Laatst bewerkt:
Allemaal alvast super bedankt voor jullie snelle en vriendelijke reacties!! Heb 'r veel aan gehad.

Verder heb ik nog de mogelijkheid om voor 150 euro deze te kopen:

128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support

Kan ik met deze video kaart echt alles afspelen dat er nu uit is, scheelt het heel veel met die FX5200?

Dat is het laatste dat ik wil weten...! Als ik mijn keus gemaakt heb horen jullie het natuurlijk

Stefan

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Als het de 256 bit versie is (ipv 128 bit) ken je wel alles ermee spelen. Far Cry lekker op full! :D

Daar ken je voorlopig nog wel even mee vooruit. De 9800 PRO is echt minstens 3 keer zo goed als de 5200 FX (ligt ook wel aan het spel/benchmark...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan